וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התקיפה בסוריה: פועלים כל הזמן נגד איראן כולל בשני

טל שלו, עם פמליית רה"מ בפולין

13.2.2019 / 5:17

בעת המראתו לוועידה בוורשה אישר ראש הממשלה כי ישראל אחראית על הירי בקוניטרה למרות עמימות מצד צה"ל שסירב להתייחס לפרסומים זרים בנושא. "הפעולות שאנחנו עושים בולמות את איראן", אמר נתניהו. בכירים מ-60 מדינות צפויים להשתתף בכינוס הבינלאומי בנושא האיראני

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר כי התקיפה ביום שני סמוך לקוניטרה בדרום סוריה בוצעה על ידי ישראל. בעת המראתו אמש (שלישי) לוועידה בינלאומית בנושא איראן בפולין, אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים כל יום כולל אתמול נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור". לדבריו, "הפעולות שאנחנו עושים בולמות את איראן".

נתניהו, שצפוי להשתתף יחד עם בכירים מ-60 מדינות בכינוס בוורשה, אישר את התקיפה שהתרחשה אמש בדרום סוריה, אף שבצה"ל שמרו מאז על עמימות וסרבו להתייחס לפרסומים זרים בנושא. "הלחץ הכלכלי מורגש בניסיונות של איראן נגדנו. איראן מתקשה להציב מערכות נשק מתקדמות בין השאר בגלל המגבלות התקציביות ובגלל הפעולות שאנחנו עושים", אמר נתניהו.

באירוע התקיפה לא היו נפגעים ובגבול רמת הגולן דווח על שמיעת פיצוצים. בסוכנות הידיעות סאנ"א טענו אמש כי טנקים ירו לעבר בית החולים ההרוס בקוניטרה ולעבר עמדה בעיירה ג'באתא אל-חשב, ועל פי סוכנות הידיעות "ספוטניק" נורו חמישה פגזי טנקים.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בסוריה: ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה
דיווח: איראן תעביר את מרכז האספקה בסוריה מנמל התעופה בדמשק
בכיר איראני מבקר בסוריה: "נגיב בנחישות ובהתאם לתקיפות ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לוורשה לוועידה בינלאומית, 12 בפברואר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אישר כי ישראל תקפה אתמול סמוך לקוניטרה. נתניהו ורעייתו עולים למטוס, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

לפי חלק מהדיווחים הזרים על תקיפת צה"ל יעדים במרחב סמוך מאוד לגבול הישראלי-סורי ברמת הגולן, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה. כמו כן כוחות הארגון שנערכו להתקפה על חיילי צה"ל הציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עם זאת, ייתכן שאולי היו אלה כוחות מקומיים שניסו להתמקם בשטח ולאיים על עורף מדינת ישראל.

האירוע התרחש בצפון מחוז קוניטרה סמוך לג'בתה אל-ח'שב במקום המכונה "אלשחאר". לפי דיווחים סוריים בשטח הסורי נגרם נזק רציני לתשתיות. בין ישראל לרוסיה התקבלה הבנה כי כוחות איראנים וחיזבאללה לא יפעלו בטווח ה-80 ק"מ מגבול ישראל.

התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה אירעה בחודש שעבר, נגד מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בכמה אזורים. זאת, בתגובה לירי לעבר רמת הגולן שלדברי צה"ל בוצע על ידי הכוח האיראני. בשבוע שעבר דווח כי טהראן מתכננת להעביר את מרכז האספקה שלה בסוריה מנמל התעופה בדמשק אל בסיס T-4 בחומס בשל התקיפות החוזרות והנשנות של ישראל.

עוד באותו נושא

כוח שנערך לפגיעה בצה"ל? התקרית המסתורית של ישראל בסוריה

לכתבה המלאה

(עדכון ראשון: 22:30)

תקיפה באזור דמשק שבסוריה שעל פי הדיווחים ישראל ביצעה ב-21 בינואר 2019. צילום מסך
תקיפה ישראלית בסוריה בחודש שעבר/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully