וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח שנערך לפגיעה בצה"ל? התקרית המסתורית של ישראל בסוריה

12.2.2019 / 18:23

לפי חלק מהדיווחים על תקיפת צה"ל אמש באזור קוניטרה, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה או כוח מקומי שהציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עוד דווח כי בעקבות הירי נגרם נזק לתשתיות. דובר צה"ל: "לא מתייחסים לפרסומים זרים"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

לפי חלק מהדיווחים הזרים על תקיפת צה"ל אמש (שני) יעדים במרחב סמוך מאוד לגבול הישראלי-סורי ברמת הגולן, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה. כמו כן כוחות הארגון שנערכו להתקפה על חיילי צה"ל הציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עם זאת, ייתכן שאולי היו אלה כוחות מקומיים שניסו להתמקם בשטח ולאיים על עורף מדינת ישראל.

האירוע, לפי הדיווחים, התרחש בצפון מחוז קוניטרה סמוך לג'בתה אל-ח'שב במקום המכונה "אלשחאר". דובר צה"ל סרב להגיב והסכים למסור כי "לא מתייחסים לפרסומים זרים". לפי דיווחים סוריים בשטח הסורי נגרם נזק רציני לתשתיות. בין ישראל לרוסיה התקבלה הבנה כי כוחות איראנים וחיזבאללה לא יפעלו בטווח ה-80 ק"מ מגבול ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
בולען נפער בכביש בפתח תקווה - ויצר עומסים כבדים | תיעוד
אי שמירת מרחק או חוסר ריכוז: חקירת הנהגים מהתאונה ב-443
"פולשניות וחודרניות": ארדן יבחן שימוש בבדיקות פוליגרף במשטרה

תיעוד התקיפה הישראלית בסוריה על פי דיווחים ב-21 בינואר 2019. רויטרס
התקיפה הישראלית בסוריה, לפי הדיווחים, בחודש שעבר/רויטרס

בטלוויזיה הסורית דווח אמש כאמור, על תקיפה ישראלית בדרום סוריה שבה לא היו נפגעים ובגבול רמת הגולן דווח על שמיעת פיצוצים. בסוכנות הידיעות סאנ"א טענו אמש כי טנקים ירו לעבר בית החולים ההרוס בקוניטרה ולעבר עמדה בעיירה ג'באתא אל-חשב, ועל פי סוכנות הידיעות "ספוטניק" נורו חמישה פגזי טנקים.

התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה אירעה בחודש שעבר, נגד מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בכמה אזורים. זאת, בתגובה לירי לעבר רמת הגולן שלדברי צה"ל בוצע על ידי הכוח האיראני. בשבוע שעבר דווח כי טהראן מתכננת להעביר את מרכז האספקה שלה בסוריה מנמל התעופה בדמשק אל בסיס T-4 בחומס בשל התקיפות החוזרות והנשנות של ישראל.

סוריה העבירה לסוריה סוללות הגנה מפני טילים מסוג S-300 בעקבות הפלת המטוס הרוסי במהלך חודש ספטמבר על ידי צבא סוריה. בתגובה לתקרית הטילה רוסיה את האחריות על ישראל ודרשה הסברים. התקרית הובילה להתקררות ביחסים בין ישראל לרוסיה, שהחליטה לעבות את מערך ההגנה האווירי במרחב הסורי, כדי להקשות על פעילות במרחב. במקביל נמשכת הלחימה בתוך סוריה, שבמסגרתה הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים בידי ארצות הברית מנהלים קרבות עזים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במובלעת האחרונה שלו, הסמוכה לגבול עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully