וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הפגישה החשאית של נתניהו עם שר החוץ של עומאן

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה לפולין

13.2.2019 / 20:03

שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי הגיע למלון ראש הממשלה בוורשה לפגישה חשאית עמו. זאת בהמשך לביקור נתניהו אצל הסולטן קאבוס. בן עלאווי הגיע לפגישה דרך כניסה צידית של החניון ולא דרך הכניסה הראשית. נתניהו אמר לו: "רבים הולכים בעקבותיכם"

צילום: לע"מ

שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי הגיע היום (רביעי) למלון ראש הממשלה בוורשה לפגישה חשאית עם נתניהו - כך נחשף לראשונה בוואלה! NEWS. זאת בהמשך לביקור נתניהו אצל הסולטן קאבוס. בן עלאווי הגיע לפגישה דרך כניסה צדית של החניון ולא דרך הכניסה הראשית. נתניהו המריא אתמול לפולין שם ישתתף בוועידה בינלאומית עם ארצות הברית ובכירים ממדינות ערב ומ-60 מדינות שתוקדש לנושא איראן.

בפגישה בין השניים אמר נתניהו לבן עלאווי: "אני שמח לפגוש אותך שוב. ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם. היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת - לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה".

נתניהו הודה לעומאן על "המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם. אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".

שר החוץ של עומאן השיב לו: "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".


עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: עומאן הסכימה למטוסי אל-על לחלוף מעליה בדרך להודו
הפריצה למפרץ: לאחר ביקור רה"מ, השרים נוסעים לעומאן ולאמירויות
לראשונה מ-1996: נתניהו ביקר בחשאי בעומאן ונפגש עם השליט

שר החוץ העומאני יוסוף בן עלאווי הגיע לפני שעה קלה למלון ראש הממשלה בורשה לפגישה  חשאית עם נתניהו. זאת בהמשך לביקור נתניהו אצל הסולטן קאבוס.. אתר רשמי
שר החוץ העומאני במלון שבו מתארח ראש הממשלה בוורשה, היום/אתר רשמי

באוקטובר נתניהו ביקר לראשונה בעומאן והיה אורחו של הסולטן מקאבוס בארמון המלוכה. זו היתה פריצת דרך פומבית ראשונה ביחסים עם עומאן אחרי יותר מ-20 שנה. בחודש שעבר נתניהו ביקר לראשונה בצ'אד - מדינה בעלת רוב מוסלמי באפריקה והודיע על חידוש היחסים הדיפלומטיים.

במהלך ועידת ורשה נתניהו צפוי לשבת ביחד עם שרי חוץ ערבים ובכירים בין היתר מסעודיה, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו ולהצטלם עמם לתמונה משותפת. בלשכת ראש הממשלה מקווים שבשולי הוועידה בורשה יתקיימו פגישות נוספות שיעידו על חימום היחסים עם מדינות המפרץ.

עוד באותו נושא

עומאן אחרי ביקור נתניהו: "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי בוורשה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובן עלאווי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שר החוץ של עומאן עמו נפגש נתניהו בחשאי, הציע לאחר הביקור כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואף גינה מתקפות נגדה מצד העולם הערבי. "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת", אמר אז. "גם העולם מודע לעובדה הזאת ואולי הגיע הזמן שיתייחסו אליה בהתאם". בנוסף התייחס שר החוץ למאמצים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בגיבוש "עסקה המאה".

אחרי ביקורו של נתניהו שרים נוספים ביקרו במדינות המפרץ, בהם שר התקשורת איוב קרא שהגיע לדובאי שבאיחוד האמירויות כדי להשתתף בכנס תקשורת בינלאומי ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ שנסע בנובמבר האחרון לכנס תחבורה בינלאומי בעומאן.

בדצמבר האחרון אמר נתניהו כי סולטן עומאן אף הסכים לאפשר למטוסי אל-על לעבור במרחב האווירי של ארצו. וכי כעת יש צורך באישור דומה מצד ערב הסעודית כדי לאפשר לחברת אל-על לקצר את נתיב הטיסה להודו ולמזרח הרחוק. לטיסות מעל עומאן אין משמעות מבלי שיינתן אישור טיסה למטוסי אל-על מעל סעודיה.

דובר חמאס סאמי אבו זהרי, הגיב לפגישה ואמר כי "פגישת שר החוץ של עומאן עם נתניהו היא בושה גדולה, שמייפה את תמונת הכיבוש הפושע והיא דקירה בגבו של העם הפלסטיני".

(עדכון ראשון: 15:30)

שר החוץ של עמאן, יוסוף בין עלאווי. AP
הציע כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. בן עלאווי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully