וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עומאן הסכימה למטוסי אל-על לחלוף מעליה בדרך להודו

בנאום בכנס שגרירי ישראל במשרד החוץ בירושלים אמר ראש הממשלה כי יש צורך באישור דומה מצד ערב הסעודית כדי לאפשר לחברת אל-על לקצר את נתיב הטיסה. לדבריו, חל שינוי ביחסים ישראל עם העולם הערבי: "נוצרה התאגדות אחרת של אינטרסים וזה מביא לאפשרויות מעניינות"

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (שני) בנאום בכנס שגרירי ישראל במשרד החוץ בירושלים כי סולטן עומאן, קאבוס בן סעיד, הסכים לאפשר למטוסי אל-על לעבור במרחב האווירי של ארצו. נתניהו הוסיף כי כעת יש צורך באישור דומה מצד ערב הסעודית כדי לאפשר לחברת אל-על לקצר את נתיב הטיסה להודו ולמזרח הרחוק. יצוין, כי לטיסות מעל עומאן אין משמעות מבלי שיינתן אישור טיסה למטוסי אל-על מעל סעודיה.

"המפה הדיפלומטית שלנו משתנה בצורה דרמטית בגלל היתרונות המודיעיניים שישראל נותנת. אנו מונעים נפילה של מטוסים. מנענו עשרות פיגועים קטסטרופליים. לאף אחד אין מודיעין כמו שלנו", אמר נתניהו, "השילוב של היכולת המודיעינית והטכנולוגית שלנו - הדבר הזה נותן לנו את מפת היחסים המתרחבים של ישראל וזה משתנה".

עוד בוואלה! NEWS:
אנדרטת הנרצח בפיגוע הקודם הגנה מהירי: "יכלו להיות יותר נפגעים"
"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י
"נוסעים על 200 קמ"ש, הופכים למטוס": הקלטת הנחיות הרב ברלנד לחסידיו

ראש הממשלה נתניהו לצד סולטן עומאן בארמון במסקט, 26 באוקטובר 2018. רויטרס
נתניהו לצד סולטן עומאן בארמונו, אוקטובר 2018/רויטרס

לדבריו של ראש הממשלה, לצד הקווים לסן פרנסיסקו ולבייג'ינג, קו התעופה להודו הוא חשוב ביותר. "לכן עבדנו קשה - אנחנו טסים ב'אייר אינדיה' כל יום מעל ערב הסעודית, בקרוב נטוס למומבאי. תל-אביב-מומבאי זה פחות שעות מתל-אביב-לונדון. כשהייתי בעומאן הסולטן קאבוס שאל על יכולת לטוס מעל עומאן. ולכן נשארה רק החתיכה הקטנה הזאת. כרגע אנחנו יכולים לטוס מעל מצרים, צ'אד, וככל הנראה יכולים לטוס מעל סודן, ולכן יכולים לטוס ישר לברזיל, לחסוך איזה שעתיים. זה פותח עוד שווקים", אמר נתניהו, והסביר כי חל שינוי ביחסים עם העולם הערבי: "נוצרה כאן התאגדות אחרת של אינטרסים והדבר הזה מביא לאפשרויות מעניינות".

מחברת אל על נמסר בתגובה לדבריו של ראש הממשלה כי "אל על לא קיבלה הודעה רשמית בנושא.
יחד עם זאת, אל על מברכת את פעילותו המדינית של ראש הממשלה להשגת כל קיצור אפשרי בנתיבי הטיסה לישראל וממנה, אשר יפעל לטובת הצרכן הישראלי. אל על מבקשת כתמיד להבטיח תחרות הוגנת ושיווין הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות לבין חברות התעופה הזרות".





נתניהו התייחס לנושאים נוספים שעל סדר היום, ובהתייחס למבצע "מגן צפוני" אמר בין היתר כי "גילוי המנהרות הוא הוא לא רק מאמץ צבאי", אלא "חלק מאבק הסברתי דיפלומטי וכלכלי כדי להטיל סנקציות מוגברות על החיזבאללה, להביא להכרזה על החיזבאללה כארגון טרור בכל המדינות, וגם להגביר את הסנקציות נגד איראן שעומדת מאחורי הגוף הזה והניסיונות הדומים של החמאס". לדבריו, "הדברים יבואו לידי ביטוי במועצת הביטחון בימים הקרובים אבל זה הרבה מעבר לכך. צריך לעבוד מדינה-מדינה, משרד חוץ-משרד חוץ ולהגיד: תתייצבו נגד החיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully