וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם: 44 שוטרים הודים נהרגו בקשמיר

14.2.2019 / 22:49

ארגון שבסיסו בפקיסטן השכנה קיבל אחריות על הפיגוע נגד שיירה של כוחות העוזרים לצבא בחלק ההודי של המחוז השנוי במחלוקת. ניו דלהי מזהירה מתגובה, אך אסלאמבאד מכחישה קשר למתקפה. "חלקי גופות היו פזורים על הכביש"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

לפחות 44 שוטרים הודים נהרגו היום (חמישי) בפיגוע בחלק ההודי של קשמיר - כך אמר גורם בכיר במשטרה. זו המתקפה הקטלנית ביותר נגד כוחות הביטחון במחוז בעל הרוב המוסלמי מאז תחילת ההתקוממות בו ב-1989. הארגון האסלאמסטי ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן השכנה, קיבל אחריות על הפיגוע. משרד החוץ בניו דלהי קרא לפקיסטן לפעול נגד ארגוני הטרור הפועלים בשטחה, אך אסלאמאבד דחתה את הטענות שלפיהן היא קשורה למתקפה.

המשטרה המקומית אמרה לרשת BBC כי מכונית תופת עמוסה בחומרי נפץ דהרה לעבר אוטובוס שנשא כוחות מהמשטרה הפרה-צבאית בדרך לסרינגר, בירת החלק ההודי של המחוז. שתי השכנות הגרעיניות שולטות על חלקים מקשמיר, אך דורשות את כולו. ראש הממשלה נרנדרה מודי, שעומד בפני בחירות, גינה את הפיגוע "הנבזי" והבטיח כי "ההקרבות של כוחותינו האמיצים לא יהיו לשווא".

עוד בוואלה! NEWS:
דם על הדלת, מכות ונמנומים: היממה הביזארית בפרלמנט של אוסטרליה
"חיים בפחד": הקהילה הגאה ביפן יוצאת למאבק היסטורי באפליה
דרושים בני 45-18 חזקים נפשית. השכר: 200 דולר. התפקיד: תליינים

זירת פיגוע בסמוך לבירת חבל קשמיר, הודו, 14 בפברואר 2019. רויטרס
השיירה הייתה בדרך לבירת המחוז. זירת הפיגוע, היום/רויטרס

מוחמד יוניס, עיתונאי שהגיע לזירה דקות אחרי הפיצוץ, אמר כי הוא נשמע במרחק של קילומטרים מהמקום. הוא סיפר לרויטרס כי הוא ראה דם וחלקי גופות פזורים לאורך קטע של כמאה מטר מהכביש המהיר. מפקד המשטרה בקשמיר, ס.פ פאני, אמר כי "כוח המילואים הרזרבי של המשטרה" ספג נזק קשה. "זו תקרית טרור ואנחנו בודקים את נסיבות הפיצוץ. אנחנו הולכים לחקור אותו", אמר.

החלק ההודי של קשמיר חווה אלימות וטרור במשך שנים, ורק בשנה שעברה נהרגו יותר אזרחים בעימותים בין כוחות הביטחון לבין חמושים מארגונים אסלאמיים הדורשים עצמאות למחוז או סיפוח לפקיסטן. אתמול נפצעו 12 ילדים בפיצוץ בבית ספר במחוז, אם כי המשטרה אמרה כי הגורם לפיצוץ אינו ברור.

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully