וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם על הדלת, מכות ונמנומים: היממה הביזארית בפרלמנט של אוסטרליה

כשלושה חודשים לפני הבחירות, הפוליטיקה המקומית גועשת. סנאטור שערק ממפלגת ימין קיצוני הואשם על ידי מנהיגתה כי הוא הטריד מינית, התעמת עם עוזרה ומרח את דמו על הדלת שלה. "מתנצל, אבל לא זוכר את זה", אמר. במקביל, הממשלה השמרנית קבעה שיא במשך זמן דיון בפרלמט

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפוליטיקה האוסטרלית רשמה את אחד הימים הביזאריים ביותר בתולדותיה, שבין היתר כלל מריחת דם על דלתה של סנאטורית. האירועים הותירו את הפרשנים הפוליטיים במדינה המומים, והם התרחשו לקראת הבחירות הפדרליות במאי.

רבות מההתרחשויות קשורות לסנאטור בריאן ברסטון, שהיה בעבר חבר מפלגת הימין הקיצוני "אומה אחת" בהנהגתה של פאולין הנסון. ביום שלישי האשימה הנסון סנאטור מסוים "בהטרדה מינית חמורה", ובהמשך התברר כי היא התייחסה לברסטון עצמו. לפי הגרדיאן, הוגשה תלונה נגדו בשנה שעברה, כחלק מהסדר טיעון שנחתם בינו לבין עובדת שפוטרה בניגוד לחוק. היא טענה כי הוא ניגש אליה כשהיא הייתה במצב רוח רע, ושאל אותה אם הוא "יכול לזיין אותה כדי לשפר את המצב".

דובר מטעמו של הסנאטור בן ה-70 הכחיש זאת ואמר כי הוא לא משתמש במילה "לזיין", וגם אשתו רוז נתנה הסבר דומה. "בעלי לעולם לא משתמש במילה לזיין", סיפרה. בתגובה לטענות, אמר ברסטון כי הוא הקורבן, שהוטרד מינית על ידי הנסון כשהיא נגעה בגבו בזמן השמעת ההמנון הלאומי. היא, מצדה, אמרה כי אלו שטויות.

סנאטור אוסטרלי התנצל על כך שמרח דם על דלתו 
של מחוקק אחר שאיתו התעמת בבניין הפרלמנט. רויטרס
הוא לא זוכר שמרח את הדם. ברסטון בסנאט, היום/רויטרס

כאן לא הסתיים הנושא - ברסטון ואחד מיועציה של הנסון, ג'יימס אשבי, התקוטטו באולם הפרלמנט ותועדו על ידי המצלמות במקום. הסנאטור אמר כי הוא נפל ל"מארב" שהציב לו אשבי, אך כשתיאר את התקרית סיפר: "אמרתי לו ללכת להזדיין. איבדתי את זה". היום הוא הגיע לפרלמנט עם יד חבושה, והבטיח להגיש תלונה למשטרה נגד אשבי, שאישור הכניסה שלו בוטל.

בטוויסט ביזארי נוסף, הוא הודה בנאום קצר בסנאט כי הוא מרח דם על לשכתה של הנסון בלילה הקודם, על אף שאמר כי הוא לא זוכר זאת. הוא מסרב להתפטר ואמר כי הוא מתנצל על מה שעשה לעמיתתו לשעבר. "למה אני צריך לעשות זאת? אני בקושי זוכר את זה, הייתי בטראומה", אמר בתשובה לשאלה אם עליו להתפטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בנאום בפרלמנט, 13 בפברואר 2019. AP
ממשלתו חששה להפסיד בהצבעה. ראש הממשלה מוריסון בפרלמנט, אתמול/AP

בינתיים, בבית הנבחרים, הבית התחתון של הפרלמנט של אוסטרליה, שברה הממשלה השמרנית את שיא זמן השאלות, שנמשך ונמשך מחשש לתבוסה נוספת. ביום שני ספגו ראש הממשלה סקוט וריסון וממשלת המיעוט שלו מפלה בהצבעה על חוק של האופוזיציה, לראשונה זה 80 שנה שזה קורה לממשלה מכהנת.

המצליף הממשלתי הורה לחברי הפרלמנט של הממשלה "לא לעזוב את הבית" ומחוקקים מכל הצדדים צולמו מנמנמים או עוצמים עיניים במהלך הדיון הממושך על חקיקה בסוגיה של אנשים בעלי מוגבלויות. בשלב מסוים, צעק אחד מחברי הפרלמנט: "התחילו בהצבעה!".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully