וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים בני 45-18 חזקים נפשית. השכר: 200 דולר. התפקיד: תליינים

12.2.2019 / 22:17

שירות בתי הסוהר בסרי לנקה נערך לקראת חידוש עונש המוות, אחרי שהנשיא הביע את רצונו לאמץ את המדיניות של הפיליפינים למלחמה בסחר בסמים. ההוצאה האחרונה להורג במדינה הייתה ב-1976 ומאז 2014 אין שום תליין בנמצא

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סרי לנקה החלה לפרסם השבוע מודעות דרושים לתפקיד של תליינים לקראת חידוש אפשרי של ההוצאות להורג במדינה בדומה למדיניות של הפיליפינים. עונש המוות האחרון במדינה בוצע לפני 43 שנה, אך הנשיא מייטריפלה סיריסנה אמר בשבוע שעבר כי הוא רוצה לחדש את השימוש בעונש מוות לסוחרי סמים בחודשיים הקרובים.

במהלך ביקור רשמי בפיליפינים בחודש שעבר, שיבח נשיא סרי לנקה את המלחמה שמנהל עמיתו הנשיא רודריגו דוטרטה נגד הסמים, חרף ביקורת בינלאומית על המדיניות שהובילה להרג אלפי אנשים בהיתקלויות עם המשטרה. סחר בסמים הוא עבירה חמורה בסרי לנקה, על אף שאף אחד לא הוצא להורג בגין כל פשע שהוא מאז 1976, כשעונשי המוות הומרו למאסרי עולם מאז.

התליין האחרון של סרי לנקה התפטר ב-2014 מבלי שביצע אף עונש מוות, אחרי שסיפר כי חווה לחץ כשראה את הגרדום בפעם הראשונה. תליין אחר שנשכר בשנה שעברה מעולם לא הופיע לעבודה. בהסתמך על כך שבקרוב עונש המוות צפוי להתחדש, שירות בתי הסוהר באי שבאוקיינוס השקט ממהר לגייס שני תליינים.

"אנחנו אף פעם לא יודעים אם הממשלה תחדש את עונש המוות, אבל אנחנו רוצים לשכור שני תליינים כדי למלא את המשרות הפנויות ולהיות מוכנים אם הממשלה תרצה להוציא להורג סוחרי סמים", אמר לרויטרס דובר שירות בתי הסוהר ת'ושארה אופולדנייה.

אדם קורא מודעת דרושים לתפקיד תליינים בעיתון בקולומבו, סרי לנקה, 12 בפברואר 2019. רויטרס
אדם קורא מודעת דרושים לתפקיד תליינים בבירה קולומבו, שלישי/רויטרס

במודעה שפורסמה בעיתון הממשלתי "דיילי ניוז" ביום שני נאמר כי המשכורת תהיה 36,310 רופי בחודש (203.99 דולר), מעל הממוצע למשרה ממשלתית. על המועמדים להיות אזרחי סרי לנקה, זכרים, בני 18 עד 45, בעלי "אופי מוסרי מעולה" ו"חוסן נפשי".

דובר שירות בתי הסוהר אמר כי בשבוע הבא יתקיימו ריאיונות עבודה לאיוש המשרות. לדבריו, לפחות 25 בני אדם שהורשעו בעבירות סמים, כולל שני סוחרי סמים, עלולים להיות מוצאים להורג. הוא הוסיף כי יש עוד 436 נידונים למוות, כולל שש נשים, בגין פשעים שונים, כולל רצח.

גורמים בממשלה אמרו לרויטרס כי סיריסנה ביקש עצות מהפיליפינים כיצד להילחם בסחר בסמים מתוך החשש הגובר כי סרי לנקה עלולה להפוך למרכז לסחר בסמים באסיה. המשטרה עצרה יותר מ-50 אנשים מאז אמצע השנה שעברה לאחר שחשפה רשת הברחת סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully