וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו ימנה ביום ראשון ממלא מקום לתפקיד שר החוץ

14.2.2019 / 15:58

ראש הממשלה יודיע על מחליפו בתפקיד בישיבת הממשלה בתחילת השבוע הבא. זאת לאחר שפרקליטות המדינה הגישה לבג"ץ הודעת עדכון במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד ריבוי התיקים בהם הוא מחזיק. נתניהו הודיע בעבר כי ימנה שר חוץ עד סוף ינואר, אולם הדבר לא קרה

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

בישיבת הממשלה ביום ראשון ימנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ממלא מקום לתפקיד שר החוץ - כך הודיעה היום (חמישי) המדינה לבג"ץ. פרקליטות המדינה הגישה היום לבג"ץ הודעת עדכון במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה. ההודעה נתמכת בתצהיר של מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן. בעקבות העתירה נתניהו הודיע בעבר כי ימנה שר חוץ עד לסוף חודש ינואר, אולם הדבר לא קרה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על המינוי המסתמן שהגיע רק תחת חרבו המתנוססת של ההליך המשפטי בבית המשפט העליון, ומקווים כי אכן יצא לפועל. אנו סבורים כי מן הראוי היה שראש הממשלה לא יגיע למצב בו הוא מחזיק במספר רב כל כך של תיקים חשובים - בהם תיק החוץ והביטחון - בעת ובעונה אחת, ומקווים כי נורמה פסולה זו, שהייתה מנת חלקו של ראש הממשלה גם בראשית הקדנציה, לא תשוב עוד".

עוד בוואלה! NEWS:
פנס תוקף את מדינות אירופה בוורשה: לא משתפות פעולה נגד איראן
בת 15 נפצעה קשה מפגיעת מוט ברזל שנפל עליה מאתר בניה בירושלים
חשד לרצח: גבר בן 50 נורה למוות ברחוב בחולון, היורה נעצר

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו במהלך ביקור בבסיס חיל הים בחיפה 12 בפברואר 2019. חיים צח/לע"מ, אתר רשמי
ימנה מחליף לתפקיד שר החוץ. נתניהו/אתר רשמי, חיים צח/לע"מ

בחודש דצמבר פנתה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד המצב בו ראש הממשלה החזיק במקביל בתיקי הביטחון, החוץ, הבריאות והקליטה, וטענו כי מדובר במצב שאינו סביר באופן קיצוני. העתירה אוחדה עם עתירה דומה שהגישה ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני). כבר באמצע דצמבר הודיע נתניהו כי בכוונתו למנות שר קליטה בתוך שבוע, ושר חוץ בתוך חודש. מאז מונה ח"כ יואב גלנט לשר הקליטה, אולם טרם מונה שר חוץ. המועד האחרון בו הייתה אמורה המדינה להודיע לבג"ץ על התקדמות בנושא הוא מחר.

כאמור, מלבד ראשות הממשלה נתניהו מחזיק בתיק החוץ והבריאות, ועם התפטרות ישראל ביתנו קיבל לידיו את תיקי הביטחון והקליטה. הודעתו של נתניהו בדצמבר פתחה מחדש מירוץ ישן נושן בין בכירי הליכוד על תיק החוץ היוקרתי, כשישראל כץ, גלעד ארדן, יובל שטייניץ וצחי הנגבי הם השרים הבולטים שרואים את עצמם כמועמדים לתפקיד. עם זאת, אם ראש הממשלה יעביר את התיק, מדובר במינוי זמני של כמה חודשים בלבד בתקופת בחירות ואין בו הרבה מעבר ליוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully