וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ימנה שר קליטה בתוך שבוע ושר חוץ בתוך חודש

14.12.2018 / 11:01

ראש הממשלה ימנה עצמו במינוי קבוע לתפקיד שר הביטחון ויביא הצעת מחליטים בנושא לאישור בישיבת הממשלה הקרובה. בכוונתו למנות תוך שבוע שר קליטה ושר חוץ "לא יאוחר מ-2019". על תיק החוץ מתחרים כמה שרים בהם: כץ, ארדן ושטייניץ. סגנית השר חוטובלי רוצה את תיק הקליטה

עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שישי) כי ימנה בתוך שבוע שר קליטה ובתוך חודש שר חוץ. לדבריו, המינוי "לא יאוחר מ-2019". עוד הודיע כי ימנה את עצמו במינוי קבע לתפקיד שר הביטחון ולא כממלא מקום בלבד. נתניהו יביא הצעת מחליטים בנושא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה, שתקבע כי המינוי הזמני אליו התמנה נתניהו בתיק הביטחון עם פרישת אביגדור ליברמן וישראל ביתנו יהפוך לקבוע.

מלבד ראשות הממשלה נתניהו מחזיק בתיק החוץ והבריאות, ועם התפטרות ישראל ביתנו קיבל לידיו את תיקי הביטחון והקליטה. בחודש שעבר הודיע כי הוא מתכוון למנות תוך כמה ימים שר חוץ, אך מאז החלטתו בנושא מתעכבת. על תיק החוץ היוקרתי מתחרים כמה שרים בכירים בליכוד שרואים את עצמם מועמדים לתפקיד בהם ישראל כץ, גלעד ארדן, יובל שטייניץ, יריב לוין וצחי הנגבי, ואילו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי דרשה מנתניהו לקבל את תיק הקליטה.

עוד בוואלה! NEWS:
תקרית נוספת ליד בית-אל: חייל נפצע בראשו בינוני-קשה מאבן
"כולם הסתכלו והתעלמו": נהג אוטובוס ערבי הותקף במודיעין עילית
בתום יומיים של מצוד: המחבל משטרסבורג נהרג, דאעש קיבל אחריות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
שר הביטחון במינוי קבע. נתניהו/רויטרס

מהתנועה לאיכות השלטון, שהגישה עתירה לבג"ץ בנושא, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההצהרה, ומחכים לראות אותה מתממשת במציאות. צר לנו שרק תחת חרבו המתנוססת של הליך משפטי בבג"ץ החליט ראש הממשלה לפעול כפי שהיה חייב לפעול כבר לפני חודש ימים, ולא ברור לנו מדוע יש לחכות חודש נוסף בטרם ימונה שר חוץ. התנועה תמשיך לעקוב על מנת לוודא שראש הממשלה אכן מוסר את תיקי החוץ והקליטה".

(עדכון ראשון: 09:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully