וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום יומיים של מצוד: המחבל משטרסבורג נהרג, דאעש קיבל אחריות

רויטרס ואי-פי

13.12.2018 / 23:59

שר הפנים אמר כי שריף צ'קאט, שהרג שלושה בני אדם בפיגוע הירי בעיר, נורה למוות אחרי שפתח באש לעבר השוטרים שפשטו על שכונה שבה הסתתר. הוא היה חמוש באקדח ובסכין וזוהה על ידי עוברת אורח. לטענת דאעש, הוא היה לוחם של הארגון. "המחויבות שלנו להיאבק בטרור מוחלטת"

עריכה: טל רזניק

המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר שטרסבורג נהרג הערב (חמישי) מירי של כוחות הביטחון בעיר - כך אמר שר הפנים. הירי התרחש בשכונת נודור, שם החל מוקדם יותר מבצע משטרתי לאיתור המחבל שריף צ'קאט, שברח במונית אחרי פיגוע הירי ביום שלישי. המחבל פתח בירי לעבר השוטרים ואז נורה ונהרג. לפי גורם המעורה בחקירה, הוא היה חמוש באקדח ובסכין. זמן קצר לאחר ההודעה על מותו, קיבל דאעש אחריות מבלי לספק הוכחות לכך שצ'קאט אכן היה חבר בארגון.

בפיגוע בעיר שבצפון-מזרח צרפת נהרגו שלושה בני אדם ועוד 13 איש נוספים נפצעו, בהם שלושה הנאבקים על חייהם. צ'קאט היה מוכר לשירותי המודיעין בחשד שעבר הקצנה דתית בשנים האחרונות. נהג המונית שהסיע אותו, לפי דיווח ברשת BFM, סיפר לחוקרים כי המחבל אמר לו שהוא ביצע את הפיגוע כדי "לנקום" על תקיפות הקואליציה הבינלאומית בסוריה.

לפי הודעת דאעש, אחד מלוחמיו "ביצע את הפעולה בתגובה לקריאה לפגוע באזרחי מדינות הקואליציה", אך הארגון לא סיפק לכך הוכחות. הארגון קיבל אחריות על מרבית הפיגועים שהחרידו את צרפת מאז 2015 גבו את חייהם של יותר מ-240 איש והובילו להטלת מצב חירום למשך כשנתיים. בזמן המצוד אחרי צ'קאט, הועלתה הכוננות בצרפת לרמתה הגבוהה ביותר.

לקריאה נוספת בנושא
הפיגוע בשטרסבורג: המחבל נמלט במונית, ייתכן שברח מצרפת
מצוד נרחב אחרי המחבל משטרסבורג: "השתמשנו במפיות לעצור את הדם"
צרפת: 3 הרוגים מירי סמוך לשוק חג המולד בשטרסבורג, מצוד אחרי המחבל

שטרסבורג, פיגוע, צרפת, 13 דצמבר 2018. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע בשטרסבורג, הערב/רויטרס

בשעות הערב נפתח מבצע משטרתי גדול בשכונת ילדותו של המחבל, במרחק של כשני קילומטרים ממקום הפיגוע. שר הפנים כריסטוף קסטנה אמר לכתבים כי שלושה שוטרים ניגשו לחשוד, יליד העיר בן 29, שבתגובה ירה עליהם. הם השיבו בחזרה והרגו אותו. במצוד השתתפו מאות מאנשי כוחות הביטחון, וכתב של סוכנות הידיעות רויטרס ראה מסוק חג באוויר בעת חילופי האש הערב. הוא שמע בין שלוש לארבע יריות.

"אני חושב שזה יגרום לחזרה לחיים שאותם אני מתאר כנרומליים", אמר ראש העיר רולאן רייה אחרי הידיעה על מותו של המחבל, שפגע בהכנות לחג המולד. "לאחר מותו של הטרוריסט הזה, אזרחים כמוני נושמים לרווחה". לדבריו, המשטרה פעלה על בסיס מידע שקיבלה מאישה, שככל הנראה זיהתה את המחבל. שר הפנים אמר כי שוק חג המולד, שמושך תיירים רבים מדי שנה, ייפתח מחדש מחר.

"המחויבות שלנו למאבק בטרור היא מוחלטת", כתב הנשיא עמנאול מקרון, ששוהה בבריסל, בחשבון הטוויטר שלו. לפי התביעה בפריז, המנהלת חקירות של פיגועי טרור, נעצרו חמישה חשודים, כולל הוריו של המחבל ושניים מאחיו. החשוד החמישי הוא חלק מהמעגל הקרוב שלו, אבל לא בן משפחה.

תושבי השכונה שבה אותר המחבל נשמו לרווחה אחרי שהוא נהרג. "כולם די שמחים שהרוצח נורה סוף סוף. אני חושב שעכשיו, העיר והחיים יכולים להמשיך עכשיו בשטרסבורג", אמר פייר פלאסה, תושב העיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שטרסבורג, פיגוע, צרפת, 13 דצמבר 2018. רויטרס
שוטרים במבצע בשטרסבורג, הערב/רויטרס

גורמים המעורים בחקירה אמרו אחרי הפיגוע כי המשטרה פשטה על ביתו של החשוד באותו הבוקר בקשר לשוד שאירע במהלך הקיץ, אולם הוא לא נמצא שם. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בבית נמצאו שני רימוני יד. הוא היה חשוד בניסיון רצח. הוא הורשע בשנים האחרונות בעבירות רבות במדינה ובגרמניה ושוויץ השכנות, אולם הוא לא הוגדר כסכנה מידית לבצע פיגוע טרור.

הירי באזור שוק חג המולד החל בסביבות השעה 20:00 לפי שעון מקומי, כשהמסעדות בעיר היושבת לאורך נהר הריין מגרמניה החלו להתמלא. עוברי אורח נמלטו במהירות לחנויות הסמוכות כדי להסתתר בזמן שהמחבל, שהיה חמוש גם בסכין, פעל בכמה מוקדים שונים. הוא נפצע על ידי אחד החיילים שסיירו ברחובות, אולם הוא הצליח להימלט במונית מהזירה. מאז היה חשש שהוא חצה את הגבול לגרמניה.

(עדכון ראשון: 22:10)

מקרון מברך על חיסול המחבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully