וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר אחרי מאה שנה: נמר שחור נצפה בשמורה בקניה

14.2.2019 / 14:49

צלם בריטי וחוקרים מארה"ב הציבו מצלמות בעלות חיישני לילה, והצליחו לקלוט את החתול הטורף שנחשב כמין נכחד. לפי התיאוריה, הנמרים השחורים עברו מוטציה בשל יציאתם מהאזורים המיוערים, אך התיעוד החדש מעלה ספקות לגבי התיאוריה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

נמר שחור תועד לראשונה בקניה אחרי קרוב למאה שנה שבמהלכן עלו סברות לכך שהמין נכחד לחלוטין. הצלם הבריטי וויל ברארד-לוקאס הציב מצלמות עם חיישני תנועה כדי לקלוט את החיה הלילית בשמורת לייקיפיה בינואר. "אני יכול להציב מעין תאורה של סטודיו ולהשאיר את המצלמות שלי למשך שבועות או חודשים", אמר לרויטרס. הנמרים השחורים נושאים מוטציה הגורמת להיווצרות פיגמנטים שחורים, אבל המצלמות של וויל ברארד-לוקאס יכולות לחשוף את מיקומם.

בעוד שהוא תפס תמונות סטילס, חוקרים מגן החיות של סן דייגו הציבו מצלמות וידאו מרוחקות בסמוך ופרסמו את הממצאים שלהם ב"מגזין האפריקני לאקולוגיה". ניקולס פילפולד, מהצוות של סן דייגו, אמר כי "אלו התמונות הראשונות המאומתות זה קרוב למאה שנה של נמרים שחורים באפריקה". הוא גם אחד ממובילי תכנית השימור של נמרים במחוז לייקיפיה.

ברארד-לוקאס שמע מעמית כי נמר שחור נראה באזור, ואחרי שיצר קשר עם בעלי הקרקעות, הוא הציב את המצלמות בסמוך למסלול של החתול הטורף. "זה מקום מלא אבק כך שאפשר לגלות עקבות מוקדם בבוקר אחרי הלילה", אמר. "אפשר לראות כל דבר שחולף".

מגן החיות סן דייגו נמסר כי מדענים מעריכים כי המעטה השחור שפיתחו נמרים הוא מענה אבולוציוני ליציאתם מהיערות, שם הם הוסוו על ידי החברבורות שלהם. עם זאת, גילויו של נמר שחור באזור פתוח וצחיח בקניה מעלה תהיות לגבי התיאוריה הזאת.

עוד בוואלה! NEWS:
בגיל 81, משותק על כיסא גלגלים: נשיא אלג'יריה ירוץ בבחירות
בגלל זינוק במקרי האונס: מצב חירום הוכרז בסיירה לאון
עוד ניסיון לשלום: ממשלת מרכז-אפריקה ו-14 ארגוני מורדים חתמו על הסכם

נמר שחור שתועד בשמורה, קניה, 15 במרץ 2018. רויטרס
הנמר שתועד במחוז לייקיפיה, מרץ/רויטרס
נמר שחור שתועד בשמורה, קניה, 15 במרץ 2018. רויטרס
נמר שחור שתועד בשמורה, קניה, 15 במרץ 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully