וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסיון לשלום: ממשלת מרכז-אפריקה ו-14 ארגוני מורדים חתמו על הסכם

בתום שיחות תיווך בחסות האו"ם והאיחוד האפריקני, נחתם הסכם - הרביעי במספר מאז תחילת המלחמה ב-2013. הצדדים מביעים אופטימיות לסיום הסכסוך בין המוסלמים לנוצרים שהחריב את המדינה

הרפובליקה המרכז-אפריקנית הגיעה אתמול (שבת) להסכם שלום עם 14 ארגוני מורדים בתום שיחות שנערכו בחרטום - כך אמר האו"ם, בתקווה לסיום המלחמה ההרסנית במדינה חסרת היציבות. המדינה גלשה לאלימות ב-2013, כשמורדים מארגון הסלקה המוסלמי הדיח את הנשיא פרנסואה בוזיזה, מה שעורר פעולות תגמול מצד ארגוני מורדים נוצריים. פקחים של האו"ם נפרסו במדינה שנה לאחר מכן, אך לא הצליחו לעצור את מלחמת האזרחים.

"הגענו להסכם שלום בחרטום, שיאפשר לתושבי הרפובליקה המרכז אפריקנית לצאת לדרך של פיוס, הסכמה ופיתוח", אמר נציב השלום והביטחון מהאיחוד האפריקני, סמאעיל צ'רגי, בהודעה שפרסם בטוויטר. השיחות נפתחו ב-24 בינואר בתיווך של האו"ם ושל האיחוד האפריקני, בניסיון לבלום את התפשטות האלימות אל המחוזות השונים, שעליהם יש לכוחות הביטחון של הממשלה מעט מאוד שליטה. לפי האו"ם, יותר ממיליון תושבים נעקרו מבתיהם.

פרטי ההסכם אינם ידועים עוד, ושלושה הסכמים שנחתמו בשנים האחרונות - ב-2014, 2015 ו- 2017- קרסו. עם זאת, דובר מטעם הממשלה אמר כי ההסכם החדש מבשר על "עידן חדש" עבור המדינה, כשגם ארגוני המורדים הביעו אופטימיות.

אבאקר סבום, דובר של ארגון המורדים FPRC, אמר: "הצלחנו להסכים על הדבר שחיוני עבור מרכז-אפריקה: שלום. אנו מקווים שההסכם יוביל ללכידות חברתית במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully