וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל זינוק במקרי האונס: מצב חירום הוכרז בסיירה לאון

9.2.2019 / 21:28

אונס אכזרי שהותיר ילדה בת חמש משותקת בחצי מגופה הפך לסיפור מרכזי בקמפיין שדחק בנשיא במדינה להכריז על השכיחות של אלימות מינית כמצב חירום. "אנו כאומה חייבים להתמודד עם הפורענות הזו". בשנה שעברה, שיעור הדיווחים על אלימות מינית במדינה כמעט הוכפל

ילדה בת חמש המשותקת בעקבות אונס בסיירה לאון. רויטרס
ילדה בת חמש שהפכה למשותקת מהמותניים ומטה בעקבות אונס שעברה בסיירה לאון/רויטרס

אונס אכזרי שילדה בת חמש עברה על קרוב משפחתה בסיירה לאון הפך לסיפור מרכזי בקמפיין שדחק בנשיא יוליוס מאדה ביו להכריז ביום חמישי האחרון על שכיחות הלימות המינית כמצב חירום לאומי.

בת החמש, שזהותה נותרה אנונימית לצורך ביטחונה האישי, משותקת מהמותניים ומטה מאז שדודה בן ה-28 אנס אותה לפני שנה, ובכך ריסק לה את חוט השדרה. "ייתכן שלעולם לא תוכל שוב ללכת", אמרה סבתא שלה וציינה כי היא רוצה שהאנס יוענש על כך. לדבריה, קרוב המשפחה הרס את חיי הילדה.

התקיפה הייתה אחת מתוך רבות שנעשו ללא מתן עונש, כאשר עד עת זו, פשעים המונעים ממין יכלו לקבל עונש מקסימלי של עד 15 שנים בכלא בלבד. בפועל, רק כמה תוקפים בודדים ריצו מאסר על מעשיהם.
.


לקריאה נוספת:
האפיפיור על קשר השתיקה בכנסייה: כמרים הפכו נזירות לשפחות מין
תמונות גזעניות ותקיפה מינית: משבר ההנהגה של וירג'יניה מחריף

נשיא סיירה לאון יוליוס מאדה ביו. רויטרס
"אנו כאומה חייבים להתמודד עם הפורענות הזו". נשיא סיירה לאון יוליוס מאדה ביו/רויטרס

בעקבות כמה חודשי קמפיין שבוצעו על ידי פעילים, הנשיא הודיע על מצב חירום לאומי ואמר כי אלו המואשמים בעבירות מין נגד קטינים יוכלו לעמוד בפני מאסר עולם בכלא. "אנו כאומה חייבים לעמוד ולהתמודד עם הפורענות הזו", אמר הנשיא.

לפי סטטיסטיקות של המשטרה, דיווחים על אלימות מינית ומבוססת מגדר בסיירה לאון כמעט הוכפלו בשנה שעברה למעל 8,500, ומתוכם בכשליש מהמקרים מעורב קטין או קטינה. פעילים בתחום טוענים כי הנתונים המציאותיים הם בקנה מידה רחב הרבה יותר, שכן רוב המקרים לא מדווחים. אלימות מבוססת מגדר בסיירה לאון היא נושא לא מדובר במדינה. רק לפני 12 שנים הפרלמנט במדינה העביר חוקים ראשונים העוסקים בשוויון מגדרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully