וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות גזעניות ותקיפה מינית: משבר ההנהגה של וירג'יניה מחריף

7.2.2019 / 10:12

אחרי שנחשפה תמונה גזענית בספר המחזור של המושל הדמוקרטי, סגנו שסומן כיורשו במקרה שיתפטר מואשם בתקיפה מינית על ידי פעילה במפלגה. התובע הכללי, השלישי בתור, הודה כי צבע את פניו בשחור בתקופתו בקולג'

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הסערה הציבורית במדינת וירג'יניה שבארצות הברית מחריפה ומעמידה בסימן שאלה את המשך כהונתם של המושל, של סגנו ושל והתובע הכללי, שהוא השלישי בתור לתפקיד. אחרי שנטען כי המושל ראלף נורת'האם הופיע בתצלום גזעני בתקופת הלימודים שלו, כעת עולות האשמות בתקיפה מינית נגד סגנו, ג'סטין פיירפקס. במקביל, הודה התובע הכללי מארק הרינג כי בעבר גם הוא צבע את פניו בשחור, בעת לימודיו בקולג'.

על רקע ההערכות כי נורת'האם ייאלץ להתפטר, הוזכר בתקשורת הארצית שמו של סגנו, פיירפקס, כמי שיחליף אותו. על רקע זה, פרסמה אישה בשם ונסה טייסון, מרצה למדעי המדינה, הודעה ארוכה ומפורטת שבה טענה כי בשנת 2004 כפה עליה פיירפקס מין אוראלי בעת שהשניים שהו בוועידת המפלגה הדמוקרטית שנערכה בבוסטון. פיירפקס אמר כי האקט בוצע בהסכמה והוסיף כי עיתוי ההודעה, כשהאפשרות שיתמנה לתפקיד הפכה ממשית, "אינו מקרי", ואף כינה את הטענות שלה "הכפשה".

סגן המושל שכר את משרד עורכי הדין שייצג את שופט העליון ברט קבנאו במהלך השימוע לקראת מינויו לתפקיד, כשכריסטין בלייזי פורד טענה כי תקף אותה מינית בעת שהשניים היו בתיכון. המתלוננת, ונסה טייסון, שכרה מנגד את אותו משרד עורך דין שייצג באותה פרשה את בלייזי פורד.

טייסון כתבה כי השניים התנשקו בהסכמה בחדר המלון של פיירפקס, אלא שבשלב הזה הדף אותה סגן המושל אל המיטה והכריח אותה לבצע את האקט תוך שימוש בכוח, על אף שבכתה. "אני לא יכולה להאמין, בהינתן המצוקה הברורה שבה הייתי, שפיירפקס חשב שהאקט הכפוי הזה היה בהסכמה", כתבה.

מושל וירג'יניה (במרכז), סגנו והתובע הכללי אחרי הבחירות 7 בנובמבר 2017. רויטרס
המושל נורת'האם/רויטרס

במקביל, התובע הכללי, הרינג, הודה כי בעת לימודיו בקולג', צבע את פניו בשחור יחד עם קבוצת חברים במהלך מסיבה בה התחפשו לקבוצת ראפרים. הרינג דרש לפני כמה ימים מנורת'האם להתפטר על הרקע הזה בדיוק. כעת, מאחר ששלושת האנשים הבכירים ביותר בווירג'יניה - כולם מן המפלגה הדמוקרטית - מסובכים בשערוריות, מתחזקת ההערכה כי השלושה ינסו לשרוד את הסערה הציבורית יחד במקום לוותר על כסאותיהם לרביעי בתור - יו"ר בית המחוקקים של וירג'יניה, שהוא נציג המפלגה הרפובליקנית. זאת, על אף קריאות מצד בכירים במפלגה הדמוקרטית, לרבות מועמדים לנשיאות, להתפטרות המושל.

עוד באותו נושא

KKK ופנים שחורות: ספר המחזור שמסבך את מושל וירג'יניה

לכתבה המלאה
תמונת ספר מחזור גזענית של מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם. AP
התמונה מספר המחזור שסיבכה את המושל/AP

הסקנדל החל לפני שבוע, אז דווח כי מושל וירג'יניה הופיע בתצלום גזעני בספר המחזור מתקופת לימודי הרפואה שלו. בתמונה מ-1984 נראים שני בחורים, האחד עם פנים הצבועות בשחור והשני בתלבושת של הארגון הגזעני קו קלוקס קלאן. נורת'האם, נוירולוג במקצועו שנכנס לתפקידו כמושל לפני כשנה, הודה תחילה כי הופיע בתצלום ואף התנצל, אם כי לא אמר מי הוא מהשניים בתמונה.
ואולם, כמה ימים לאחר מכן הוא חזר בו מההודאה ודחה את הלחץ מצד חברי מפלגתו הדמוקרטית להתפטר. "כל עוד אני מרגיש שאני יכול להנהיג, אמשיך לעשות זאת", אמר. הוא הצהיר כי לאחר שהתעמק בתמונה, הוא הגיע למסקנה כי אינו מופיע בה.

נורת'האם הוסיף, כשאשתו לצדו, כי עשה טעויות אחרות בחייו, בהן לצבוע את פניו בשחור עבור תחפושת של מייקל ג'קסון במסיבת ריקודים, בערך באותה שנה. נורת'האם התנצל על פעולותיו ונשבע כי יעבוד קשה עבור מחילה. "אני פשוט מבקש הזדמנות להראות מעבר לכל צל של ספק, שהאדם שהייתי, אינו האדם שאני היום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully