וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לשלם!": תלמידה לא יצאה למחנה בגלל 500 שקל | האזינו

14.2.2019 / 11:06

המחנה התקיים במסגרת פעילות בבי"ס מרשת "תפארת שרה" של החינוך התורני. האם ניסתה לשלם בצ'קים דחויים אולם סורבה. "יש משפחות קשות יום והן משלמות", אמרה לה המנהלת. משרד החינוך: "אין למנוע יציאתו של תלמיד לטיול על רקע קושי כלכלי. המקרה מוכר ומלווה"

ללא קרדיט

תלמידות בית הספר מרשת "תפארת שרה" השייך לחינוך התורני יצאו לפני כשבועיים למחנה בירושלים, אולם אחת התלמידות נשארה בבית כי הוריה לא יכלו לממן את עלותו, 500 שקלים. אם הילדה סיפרה כי מאז המקרה, ביתה עוברת תקופה קשה. "הילדה מאז סובלת ובמשך ימים הסתגרה בביתה ולא רצתה ללכת לבית הספר", אמרה.

ההורים ניסו לערב גורמים חינוכיים ואף ביקשו לשלם בכרטיס אשראי את עלות המחנה, אך המנהלת סירבה והילדה נשארה בביתה. "אמרתי שאין באפשרותי לשלם 500 במזומן", סיפרה. "יכולתי לשלם בשני תשלומים, הצעתי צ'ק אחד מזומן וצ'ק אחד לעוד חודש, אבל המנהלת סירבה לקבל את הצ'ק והילדה לא יצאה לטיול". עוד הוסיפה האם כי "הילדה קיבלה את זה מאד קשה, הסתגרה בחדרה והתביישה ללכת לבית ספר".

לקריאה נוספת:
נשלחה לבדיקה פסיכיאטרית: הוארך מעצר האם החשודה בהטבעת בנה
האם נעצרה: נקבע מותו של הילד בן הארבע שטבע בביתו באילת
חשש לחיי בן ארבע שטבע באילת; תינוקת אושפזה עם שרידי סם בגופה

ילדות חרדיות בירושלים. AP
לא יצאה לטיול בגלל 500 שקלים/AP

בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמעת האם מנסה לשכנע את המנהלת לקבל את הכסף לא במזומן, ימים ספורים לפני היציאה למחנה: "א' (הילדה) בוכה, אפשר לשלם עם צ'קים דחויים? אני אשלח איתה צ'קים, אין לי איך לשלם, המנהלת".

בתגובה ענתה המנהלת לאם: "באתי לקראתכם לשלם את האגרה, אבל את המחנה צריך לשלם, אין מי שישלם, אמרתי לך לשלם כמו כל ההורים, תפדי את הצ'קים אצל מישהו ותביאי לי מזומן, אני לא אשמה, תדאגו למזומן, בכל פעילות שיש בה כסף היא לא תצא". האימא השיבה, "אין לנו כסף". אולם המנהלת המשיכה: "אמרתי לכם לסדר זאת, ולא עשיתם, כולם משלמים, יש משפחות קשות יום והן משלמות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אין למנוע יציאתו של תלמיד לטיול על רקע קושי כלכלי"

חבר הכנסת, מאיר כהן (יש עתיד) התייחס למקרה על רקע חוק שיזם שנדחה על ידי הממשלה לפני שנה לפטור תלמידים מתשלום עבור טיולים בשל הסיכון לאפלייה. "זה בדיוק המקרה אותו ניסינו למנוע, את ההשפלה, הבכי של אותה ילדה שמרגישה שהיא שווה פחות ותישא על גבה ונפשה את הצלקת הזו לשארית חייה", אמר ח"כ כהן לוואלה! NEWS. "טיול, מחנה וכל פעילות אחרת, לא צריכים להיות בתשלום. לא לכל התלמידים יש הורים עם יכול כלכלית שווה, זה נורא. בכל שנותיי כמנהל בית ספר, לא עלה על דעתי שתלמיד לא ייצא ופניו יולבנו רק בשל תשלום".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא "מוביל מדיניות ברורה לפיה אין למנוע יציאתו של תלמיד לטיול על רקע של קושי כלכלי". עוד נמסר כי "ככל שיש מקרים כאלה, המשרד מוודא כי התלמיד ייצא לטיול. לרשות התלמידים מעמיד המשרד מלגות סיוע, והוריהם מוזמנים לפנות ולבקש מלגה. אשר למקרה הנדון, יצוין כי הוא מוכר ומלווה על ידי אנשי המקצוע של המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully