וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מערבולות אוויר: 13 פצועים קל בטיסה מצרפת לישראל

חמישה אמבולנסים של מד"א הוזעקו לנתב"ג כדי לטפל בפצועים שהיו במטוס של חברת "טרנסאווייה", לאחר שטיסה נקלעה למערבולות אוויר. כפי הנראה, 13 נפצעו קל בגפיהם במהלך הטיסה. אחד הנוסעים שחזר: "המטוס כולו רעד"

צילום: יותם רונן, מד"א, רש"ת, עריכה: איתי עמרם

דרמה בנמל התעופה בן גוריון: 13 בני אדם נפגעו היום (רביעי) באורח קל במהלך טיסה של חברת "טרנסאווייה" שעשתה את דרכה לישראל מהעיר ליון שבצרפת. כפי הנראה, מדובר בפגיעות בגפיים ובחבלות. על פי רשות שדות התעופה, הם נפצעו בשל מערבולות אוויר שאליהן נקלעה הטיסה. חמישה אמבולנסים של מד"א הוזנקו לנתב"ג.

ההודעה הראושנית מסר הקברניט של המטוס למגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון בשעה 17:05, וכתוצאה מכך הוזמנו האמבולנסים של מד"א. המטוס נחת בשלום בשדה התעופה, וכעת הוא ייבדק על מנת לוודא שלא ניזוק.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמה בעזה, מערכה חשאית בעיראק: כך נערך צה"ל של כוכבי ל-2019
"לא הבנתי למה": החשוד ברצח בי-ם שנעצר ושוחרר מדבר לראשונה
פרסום ראשון: הפגישה החשאית של נתניהו עם שר החוץ של עומאן
"כדי לתת הזדמנות לפתרון המשבר": הוקפאה השביתה בהדסה

נחיתת מטוס שנפגע מכיסי אויר בנתב"ג 13 בפברואר 2019. מד"א
נחיתת המטוס, הערב/מד"א

נוסע שהיה על הטיסה שחזר את רגעי הדרמה. "המטוס כולו רעד, חלק מהנוסעים שעמדו ואחרים שלא היו חגורים תוך שניות נחבטו. אנשים נפלו, זוכר שנדלקה הנורה של החגורות, הדיילים עברו במהירות בין הנוסעים וניסו להרגיע אותנו, הסבירו שעברנו בתוך כיס אוויר וביקש מכולנו להיחגר עד לנחיתה".

חובש רפואת חירום במד"א, יששכר וייס ופראמדיק מד"א זיו קליינברט שניהל את האירוע בשטח, סיפרו: "הגענו למקום עם כוחות של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ונערכנו במקום. לאחר הנחיתה חברנו למטוס ועלינו לבצע סריקה ומיון ראשוני. סך הכל האנשים רגועים והכל התנהל כפי שאנחנו מתורגלים בשיתוף עם רשות שדות התעופה. 9 מהנוסעים שנחבלו היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות כתוצאה מנפילה ומחבטות מהכיסאות ומדפנות המטוס. חלקם היו טיפה מבוהלים. לאחר שערכנו מיון ראשוני והגשנו להם עזרה ראשונה העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו לבתי חולים בילינסון, אסף הרופא ותל השומר תשעה פצועים בגילאי 5 עד 60".

לפני כחצי שנה אירע מקרה דומה, אז ארבעה נוסעים ואיש צוות שהיו על טיסה שהגיעה לישראל מאוסטריה נפגעו במהלכה כתוצאה מכיס אוויר דרכו עבר המטוס. צוותים של מד"א וצוותי רפואה של רשות שדות התעופה הגיעו למקום נחיתת המטוס והעניקו טיפול רפואי לנפגעים. בתוך כך, חמשת הנוסעים נבדקו על ידי חובשים במקום ושוחררו לביתם. אף אחד מהם לא נזקק לפינוי לבית חולים.


(עדכון ראשון: 17:46)

עוד באותו נושא

בהלה בשחקים: חמישה נפצעו קל עקב כיס אוויר בטיסה שנחתה בנתב"ג

לכתבה המלאה
נחיתת מטוס שנפגע מכיסי אויר בנתב"ג 13 בפברואר 2019. מד"א
צוותי מד"א בנתב"ג בעת נחיתת המטוס, היום/מד"א
  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully