וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים רוצה לשנות את שם המדינה כדי להתנתק מעברה

דוטרטה העלה מחדש את הרעיון של הרודן לשעבר מרקוס לקרוא לארצו "מאהארליקה" - אצילות בשפה המקומית - במקום השם הנוכחי שנגזר משמו של מלך ספרד. עם זאת, נשיא הסנאט הבהיר שהמהלך לא ריאלי. "יום אחד נעשה זאת", הבטיח הנשיא השנוי במחלוקת

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עם הפעמונים ששדדה ארה"ב לפני 117 שנים, 15 בדצמבר 2018. רויטרס
דוטרטה/רויטרס

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה קרא אתמול (שני) לשנות את שם המדינה יום אחד על מנת להתנתק מהעבר הקולוניאלי שלה. קריאה דומה נשמעה מצדו הרודן לשעבר פרדיננד מרקוס, שרצה לקרוא למדינה "מאהארליקה", שפירושה בשפה המקומית היא אצילות. שם המדינה, שהייתה תחת כיבוש ספרדי במשך יותר מ -300 שנה, נגזר משמו של מלך ספרד פיליפ השני.

עם זאת, נשיא הסנאט, טיטו סוטו, אמר כי הרעיון של דוטרטה מצריך כתיבה מחדש של החוקה ויחייב שינויים רבים מדי. הנשיא, שעלה לשלטון ביוני 2016, רוצה להעביר חוקה חדשה ולשנות את הממשל לפדרלי.

"יום אחד, בואו נשנה את זה", אמר דוטרט בטקס חלוקת קרקעות במחוז מגינדאנאו, שבו רוב מוסלמי. "מרקוס צדק. הוא רצה לשנות את זה למאהארליקה, כי זאת מילה מלזית". מרקוס, שהודח מהשלטון על ידי התקוממות לא אלימה לפני יותר משלושה עשורים, הציע לראשונה לשנות שמה של הפיליפינים כדי לקדם את הלאומיות לאחר שהכריז שלטון צבאי.

לקריאה נוספת בנושא
דוטרטה: הטרדתי מינית את עוזרת הבית כשהייתי נער
ארה"ב החזירה לפיליפינים שלושה פעמוני כנסייה שבזזה לפני 117 שנה
אחרי אלפי הרוגים במלחמה בסמים: דוטרטה התבדח כי הוא מעשן מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully