וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב החזירה לפיליפינים שלושה פעמוני כנסייה שבזזה לפני 117 שנה

בטקס מיוחד שנערך בעיר בלאנגיגה שבמערב המדינה חגגו הפיליפינים את השבתם של שלושת פעמוני הנחושת שנלקחו שלל בידי ארצות הברית בשנת 1901. במשך שנים סירבו האמריקנים להחזירם בטענה כי הם מחווה ל-48 החיילים שנהרגו בקרב בו נשדדו. "אנחנו האנשים המאושרים ביותר עכשיו"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עם הפעמונים ששדדה ארה"ב לפני 117 שנים, 15 בדצמבר 2018. רויטרס
דוטרטה מצלצל בפעמון, אתמול/רויטרס

שלושה פעמונים שבזזו חיילים אמריקנים לפני 117 שנה הוחזרו אתמול (שבת) לכנסייה בפיליפינים. הנשיא רודריגו דוטרטה שיבח את התושבים ואת ארצות הברית בטקס מיוחד בעיר בלאנגיגה שבמערב המדינה, משם נשדדו פעמוני הנחושת במהלך המלחמה בין שתי המדינות. בתום עשרות שנים של מתח, הודיעה שגרירות ארצות הברית בחודש אוגוסט האחרון על השבתם של פעמוני בלאנגיגה, שנחשבים לסמל עצמאות הפיליפינים.

"אף אחד, אבל אף אחד לא יכול לזכות בהערכה לנדיבותם של האמריקנים", אמר דוטרטה לקהל המשולהב במהלך הטקס. "ההערכה מגיעה לעם האמריקני ולעם הפיליפיני, נקודה".

עוד בעולם
האפודים הצהובים חזרו לפריז: עשרות נעצרו, אלפי שוטרים הוצבו
מה שווה הראפ אם פוטין לא יכול לשלוט בו? רוסיה מצנזרת אומנים
"יחיד מסוגו": קבר של איש דת בן 4,400 שנה התגלה במצרים

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עם הפעמונים ששדדה ארה"ב לפני 117 שנים, 15 בדצמבר 2018. רויטרס
דוטרטה והפעמונים, אתמול/רויטרס

בשנת 1901 ארבו חיילים פיליפינים ליריביהם האמריקניים בבלאנגיגה והרגו 48 מהם. החיילים האמריקנים ניצלו את ההזדמנות ולקחו את שלושת הפעמונים בתור שלל מפעולת התגמול הקטלנית. אלפי פיליפינים נהרגו בקרב זה.

במשך עשרות שנים סירבו ותיקי מלחמה ופוליטיקאים אמריקניים להחזיר את הפעמונים למולדתם, בטענה כי הם משמשים כמחווה לחללי הקרב. הלחץ מהצד הפיליפיני הועיל, ושלל המלחמה הוטס לעיר הבירה מנילה כמה ימים לפני הטקס.

"אנחנו האנשים המאושרים ביותר על כדור הארץ עכשיו", תיאר נמיסיו דוראן בן ה-81. "כל העיר מרחפת על עננים כי הפעמונים סוף סוף שבו אלינו". עם זאת, עבור אחרים החזרת השלל האבוד התקבל בנימה שונה. קונסטנסיה אלבה הביעה "רגשות מעורבים" לנוכח ההיסטוריה הקשורה בדבר. "זה היה כואב ואי אפשר לקחת זאת מאיתנו. לעולם לא נשכח זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully