וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות קריאות הממשלה: האפודים הצהובים הפגינו ברחבי צרפת

הממשלה הפצירה בתנועת המחאה להימנע מהפגנות בשל הפיגוע בשטרסבורג, אך עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות נגד יוקר המחיה והנשיא מקרון. עם זאת, מספריהם קטנו בהשוואה לשבועות הקודמים. בשאנז אליזה נרשמו עימותים אלימים

רויטרס

מחאת "האפודים הצהובים" הגיעה היום (שבת) לשבוע החמישי ואלפי מפגינים הגיעו לערים שונות בצרפת, בהן פריז. כ-8,000 אנשי ביטחון הוצבו בבירה הצרפתית וחלקם התעמתו עם המפגינים וירו לעברם גז מדמיע. עצרות מפגינים נעצרו. באחת התקריות, מפגינות חשופות מהקבוצה הפמיניסטית "פמן" התעמתו עם כוחות הביטחון לאחר שהתקרבו מרחק מטרים ספורים מארמון האליזה.

הממשלה קראה להרגעת הרוחות, אחרי שההפגנות הקודמות הדרדרו לכדי אירועים אלימים. כחלק מהכוננות, המשטרה עצרה 21 בני אדם לקראת תחילת ההפגנות והחנויות בשאנז אליזה נסגרו וחסמו את חלונותיהן. עם זאת, אתרים תיירותיים כמו הלובר ומגדל האייפל נותרו פתוחים כרגיל.

ההפגנות פרצו במחאה על מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון. מפקד משטרת פריז מישל דלפואש אמר כי "חשוב למצוא את האיזון בין אמצעי בטיחות לבין לאפשר את המשך החיים הכלכליים והתיירותיים בעיר". החל מיום שישי השוטרים ביצעה בידוק בתחנות הרכבת כדי למנוע הבאת כלי נשק לעיר הבירה.

עוד בנושא:
"האפודים הצהובים" לא מתרשמים מצעדי מקרון: "אנחנו חוזרים לקרב"
מקרון הכריז על הטבות לציבור בשל המחאה: "הזעם העמוק ומוצדק"
ממשלת צרפת: מחאת האפודים הצהובים - קטסטרופה לכלכלה

הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
המפגינים בשאנז אליזה, היום/רויטרס

הממשלה קראה לעצור את ההפגנות בשל הפיגוע בשטרסבורג ביום שלישי, אך עשרות אלפים יצאו לרחובות. עם זאת, מספריהם נמצאים בירידה - 66 אלף איש הפגינו בסך הכול ברחבי המדינה, בהשוואה ל-125 אלף ביום שבת שעבר. בפריז, מוקדם העימותים האלימים, היו רק כחמישית מהמפגינים ביום שבת שעבר, שקדם להצהרתו של מקרון, שכללה הבטחות כלכליות. בפריז עוכבו 168 מפגינים, 115 מהם נעצרו.

בשדרות השאנז אליזה נרשמו עימותים לאורך היום, כשהמשטרה השתמשה בגז מדמיע ובתותח מים. עם זאת, בשעות הלילה, התחדשה התנועה באחד מסמליה של העיר. העסקים שלאורך השדרה המפורסמת ספגו נזקים כלכליים כבדים מאז תחילת המחאה בחודש שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
המפגינים בשאנז אליזה, היום/רויטרס

בעלי העסקים באזור העידו על הנזק הכלכלי שנגרם להם בתקופה הזו בשנה, שבדרך כלל נחשבת לעמוסה מאוד עבורם. דובר הממשלה בנג'מין גריבו קרא למפגינים להתנהג בהיגיון, והתייחס למתיחות בקרב כוחות הביטחון אחרי הפיגוע בשטרסבורג ביום שלישי.

משתתפי ההפגנות התעקשו להמשיך למחות למרות הצעדים שעליהם הכריז מקרון להעלאת שכר המינימום ולבצע קיצוצי מיסים למשכורות ולפנסיות. "אנחנו צריכים להרחיב את התנועה יותר מתמיד ואנחנו צריכים כמה שיותר של אפודים צהובים כדי למחות. אנחנו עומדים מאחורי הקורבנות בשטרסבורג ויחד עם זאת נחושים להמשיך", כתבה אחת מהפעילות בפייסבוק.

תומס מיראלס מתנועת "האפודים הצהובים" הסביר: "בהתחלה חשבתי שמקרון שמע אותנו לפחות קצת, אבל כשאתה מסתכל על הפרטים, זה לא המצב בכלל".

(עדכון ראשון: 12:09)

הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
המפגינים בשאנז אליזה, היום/רויטרס
הפגנת אפודים צהובים פריז, 15.12.18. רויטרס
המפגינים בשאנז אליזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully