וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוטרטה: הטרדתי מינית את עוזרת הבית כשהייתי נער

נשיא הפיליפינים שוב התבטא בצורה בוטה ביחס לנשים, כשסיפר שנכנס לחדרה של עוזרת הבית בזמן שהיה תלמיד תיכון והכניס יד לתחתוניה. אחד מדובריו אמר כי הוא המציא זאת, אך ארגוני זכויות נשים קוראים לו להתפטר

עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה חשף כי הוא הטריד מינית את עוזרת הבית שלו בזמן שהיה נער, בהתבטאות שנויה במחלוקת נוספת כלפי נשים. ארגוני זכויות נשים האשימו אותו בניסיון אונס ואמרו כי הוא אינו כשיר לתפקיד.

בנאום שנשא ביום שבת, הזכיר דוטרטה וידוי שנתן לכומר בזמן שהיה תלמיד תיכון ותיאר כיצד הוא נכנס לחדרה של עוזרת הבית בזמן שהיא ישנה. "הרמתי את השמיכה וניסיתי לגעת במה שהיה בתחתונים", אמר. "נגעתי והיא התעוררה, אז עזבתי את החדר". הוא נזכר שאמר לכומר כי הוא שב לחדרה שוב וניסה לגעת בה.

עוד בעולם
בארה"ב חושדים: סעודיה הבריחה נאשם בדריסת נערה
בנגלדש: ראשת הממשלה זכתה ברוב מוחץ, האופוזיציה טוענת לזיופים
רוסיה: עצרנו אזרח אמריקני בעת פעולת ריגול

התנהגות בלתי הולמת- נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, נישק עובדת מדינה על שפתיה במהלך כנס בקוריאה הדרומית. אתר רשמי
דוטרטה מנשק עובדת פיליפינית בקוריאה הדרומית/אתר רשמי

מפלגת "גבריאלה" למען זכויות נשים גינתה את הערותיו "הדוחות" של הנשיא וקראה לו להתפטר בשל ניסיון האונס שבו לכאורה הודה. פעילים למען זכויות נשים אמרו כי התבטאויותיו האחרונות מסכנות עובדות בית. יותר ממיליון מאזרחיות המדינה עובדות בחו"ל בעבודות בית.

דובר מטעמו של דוטרטה אמר אתמול כי הנשיא "המציא" את הסיפור. "הוא המציא אנקדוטה משעשעת כדי להפוך לדרמטית את העובדה שהוא וחבריו לתיכון נוצלו מינית", אמר סלבדורה פנלו. הנשיא בן ה-73 מרבה לתקוף את הכנסייה הקתולית מאחר שלטענתו הוא הוטרד מינית על ידי כומר. בנאומו הוא האשים את הכנסייה בתקיפה מינית של ילדים.

אנשי דת במדינה בעלת הרוב הקתולית מובילים את הביקורת על מאבקו בסמים, שגבה את חייהם של יותר מ-5,000 איש. בית הדין הבינלאומי בהאג, שממנו פרש דוטרטה במרץ, מנהל חקירה נגדו בחשד לפשעים נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully