וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב חושדים: סעודיה הבריחה נאשם בדריסת נערה

סמיר נוראח, שהרג בת 15 בפורטלנד ב-2016, הצליח לברוח לפני תחילת משפטו אחרי שריאד שילמה את סכום הערבות שלו. "לצד רצח חאשוקג'י, נראה שזו תבנית פרועה של חוסר כבוד לשלטון החוק", אמר סנאטור שדחק בממשל טראמפ לספק תשובות

עריכה: טל רזניק

הרשויות במדינת אורגון שבארצות הברית חושדות שערב הסעודית סייעה לאזרח סעודי להימלט בזמן שהוא מואשם בדריסה למוות של נערה בת 15. לפי גורמים ברשויות אכיפת החוק, ששוחחו עם העיתון המקומי "אורגניאן", ריאד עזרה לסמיר נוראח, בן 20, לשלם את סכום הערבות ולברוח מארצות הברית בטרם תחילת משפטו.

הצעיר מואשם שפגע ודרס עם מכוניתו את פלון סמארט בעת שהיא חצתה רחוב בפורטלנד ב-2016. בזמן מעצרו, כבר היו לו 20 עבירות חניה ורישיונו הושעה מאחר שנהג ללא ביטוח. בעקבות הדיווח, קרא הסנאטור רון וויידן מאורגן לממשל טראמפ לספק תשובות בנושא. זאת בזמן שהקונגרס מפעיל לחצים רבים על הבית הלבן להטיל סנקציות על ריאד בשל רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה מגנה את החלטות הסנאט נגדה: התערבות בעניינו הפנימיים
בשל רצח חאשוקג'י: "היחסים החשאיים בין ישראל לסעודיה ספגו מכה קשה"

נערה שנדרסה למוות בפורטלנד וצעיר סעודי שמואשם בדריסתה. אתר רשמי
רישיונו נשלל בעבר. סמארט ונוראח/אתר רשמי

"זה מזעזע בכל מקרה, אבל עם הרצח הברברי של אזרח ארצות הברית ג'מאל חאשוקג'י, נראה שזאת תבנית פרועה של חוסר כבוד לשלטון החוק וניצול החסינות הדיפלומטית", כתב אתמול הסנאטור לשר החוץ מייק פומפאו ולתובע הכללי בפועל מתיו וויטקר. "אם הטענות נכונות, יהיה צורך להטיל מגבלות משמעותית על הפריבילגיות הדיפלומטיות של ערב הסעודית ולבחון את עתיד היחסים הבילטרליים עם הסעודים".

הסנאט קבע החודש כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן אחראי לרצח העיתונאי, שביקר את מדיניותו, על בסיס הערכות ה-CIA. עם זאת, הנשיא דונלד טראמפ טוען כי מדובר במסקנות לא חד-משמעיות ורואה ביחסים עם ערב הסעודית חיוניים במאבק מול איראן. ביום חמישי, עם השתלטות הדמוקרטים על בית הנבחרים, צפויים המחוקקים להאיץ את מהלכיהם להענשת ערב הסעודית למרות התנגדות הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully