וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אלפי הרוגים במלחמה בסמים: דוטרטה התבדח כי הוא מעשן מריחואנה

נשיא הפיליפינים עורר סערה נוספת כשסיפר כיצד הוא מצליח להישאר ער. הוא טען בהמשך כי זו בדיחה ומי שהאמין לה הוא "טיפש", אך זו לא הצחיקה רבים במדינה שבה העונש על אחזקת מריחואנה הוא מאסר ממושך

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה סיפר כי הוא מעשן מריחואנה כדי להישאר ער - על אף שהוא מנהל מלחמה קטלנית בסוחרים ובמשתמשים בסמים. בעקבות הזעם שעורר, הוא אמר כי דבריו בטקס במשרד החוץ על הדרך שבה הוא בחר כדי להישאר ער בפסגה שהתקיימה בחודש שעבר בסינגפור נאמרו בבדיחות הדעת.

"בגילי, אני לא באמת מודאג מאחר שאני מעשן מריחואנה כדי להישאר ער", הוא אמר לקהל, שהגיב בצחוק. בהמשך היום הוא הדף את הטענות שלפיהן הוא התבטא שלא כראוי. "זאת הייתה בדיחה כמובן, אבל אחד לא יכול לעצור אותי לפעול בסגנון שלי", אמר. דוטרטה, הידוע בלשונו הבוטה, הוסיף כי מי שלקח אותו ברצינות הוא "טיפש".

נשיא הפיליפינים דוטרטה ונשיא סין שי ג'ינפינג במנילה, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
חשוד בפשעים נגד האנושות. דוטרטה ונשיא סין במנילה, בחודש שעבר/רויטרס

רבים בפיליפינים לא התייחסו בבדיחות לדבריו, מאחר שאחזקת מריחואנה היא עבירה על החוק הגוררת עונשי מאסר ממושכים. אלו גם הגיעו ימים אחרי ששלושה שוטרים הורשעו ברצח של נער בן 17, שזוהה בשוגג כסוחר סמים. הם נשלחו ל-40 שנות מאסר בהרשעה ראשונה של מי מהמעורבים במלחמה הקטלנית של דוטרטה. מאז שעלה לשלטון ב-2016, כ-5,000 איש נהרגו במלחמתו בסמים. זו הובילה גם לחקירת בית הדין הפלילי הבינלאומי בחשד לפשעים נגד האנושות.

זה לא מנע מדוטרטה לחזור על אותה בדיחה שוב. כשנשאל אתמול לגבי מועד החלטתו על הארכת המשטר הצבאי באי מינדנאו, הוא השיב לכתבים: "זה יכול להיות במהלך ישיבת הממשלה, אחרי החלק של המריחואנה, כך שנוכל לחשוב בבהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully