וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו ארגון ביון": כך נחשפה כנופיית היהלומים הקולומביאנית

11.2.2019 / 21:19

כתב אישום יוגש בקרוב נגד שבעה גנבים שעקצו סוחרים בתערוכה בבורסה ליהלומים ברמת גן וניסו להימלט למצרים. מהחקירה עולה כי הגנבים הגיעו לארץ בטיסות שונות, התאכסנו בבתי מלון נפרדים כדי לא לעורר חשד וחילקו תפקידים לכל אחד מחברי החוליה

צילום: באדיבות "אנשי הדממה"

המשטרה סיימה את חקירת חברי כנופיה מקולומביה שגנבו מזוודה שהכילה יהלומים ועשרות אלפי שקלים מהבורסה ברמת גן במהלך תערוכת יהלומים שהתקיימה במתחם וביום רביעי יוגשו נגדם כתבי אישום. "הם פעלו בצורה מקצוענית שלא הייתה מביישת ארגון ביון מערבי מתקדם", אמר גורם בכיר במשטרה לוואלה! NEWS. חברי הכנופיה נתפסו בפעילות מורכבת של היאל"כ של להב 443 בשעה שניסו לחצות את הגבול למצרים דרך טאבה.

לוואלה! NEWS נודע כי חברי הכנופיה מבוקשים כעת על ידי האינטרפול והיורופול. על פי מידע שהגיע למשטרה, חברי הכנופיה עקצו ברחבי אירופה מספר גדול של קורבנות וכרגע להב 433 מסייע לכמה יחידות ברחבי העולם לגבש תשתית ראייתית נגד הכנופיה.

עוד בוואלה! NEWS:
סניפים נסגרו, מצביעים ברחו: פעילי העבודה מקנאים בליכודניקים
"ישראל כמו איראן": חברות הקונגרס המוסלמיות קורעות את הדמוקרטים
רצח אורי אנסבכר: מעצר המחבל החשוד במעשה הוארך בעשרה ימים

חבר חולייה במהלך שוד בבורסת היהלומים ברמת גן. אתר רשמי
חבר החוליה החשוד בגניבה/אתר רשמי

מהחקירה עולה כי תשעה חברי הכנופייה מקולומביה, שבעה גברים ושתי נשים הצטיידו בדרכונים מזויפים באיכות גבוהה ביותר. קודם לכן הם נרשמו כל אחד בנפרד לכנס ברמת גן כשהם מתחזים לקניינים. בשל כך הם קיבלו אישורי כניסה לבורסה תחת זהות בדויה. על פי הדרכונים המזוייפים שהציגו ברישום.

חברי הכנופיה הגיעו כל אחד בנפרד מתשע מדינות שונות לישראל והתאכסנו בבית מלון שונים בתל אביב, וכל זאת כדי לא לעורר כל חשד מצד אנשי הבורסה או המשטרה. ביום הכנס הם הגיעו אל מתחם הבורסה כשלכל אחד מחברי הכנופיה תפקיד מוגדר.

שתי הנשים היו אמורות להפחית את רמת המתיחות כלפי חברי הכנופיה כדי לא לעורר חשד. חלק מחברי הכנופיה שימשו תצפתינים והיו אמורים לזהות מוכרים אותם ניתן לעקוץ בבורסה. לאחר שזיהו את הסוחר עם התיק והיהלומים, כמה מחברי הכנופיה הסיחו את דעתו של הסוחר בשיחה, בעוד אחד מהם גנב את התיק כשחבריו מסוככים עליו ביציאתו מחוץ לאולם הכנסים. לאחר שעזב את האולם ניתן האות וכל חברי הכנופיה נעלמו דרך יציאות החירום של הבורסה.

עוד באותו נושא

כייסים, שודדים ומתחזים: הכירו את תיירי הפשע שנוחתים בישראל

לכתבה המלאה
בסרטון ממצלמות אבטחה נראה גבר לבוש בחליפה בבורסת היהלומים כשהוא לוקח את המזוודה עמוסת הפריטים יקרי הערך שדווחה כגנובה - ועוזב את המקום. אתר רשמי
הציגו דרכונים מזויפים. חברי הכנופיה בזמן הגניבה/אתר רשמי

מיד לאחר קבלת התלונה במשטרת תל אביב הועבר התיק לידי יאל"כ. צוות חקירה מיוחד בפיקודה של פקד רינת סבן הצליח להתחקות על זהות כל התשעה, בין היתר באמצעות סריקה של מצלמות האבטחה בבורסה והשוואת התמונות למאגר של הנכנסים לישראל בימים שקדמו לכך. החוקרים הבינו כי חברי הכנופיה הגיעו לטאבה וביקשו לחצות את הגבול. כמה שעות אחר כך כוחות משטרה הגיעו למקום ועצרו אותם לחקירה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט ואתמול, עם סיום החקירה הוגשה הצהרת תובע נגד שבעה מהם ובכוונת התביעה המשטרתית להגיש נגדם כתבי אישום לצד בקשות למעצר עד לתום ההליכים ביום רביעי הקרוב בגין החשדות המיוחסות להם.

(עדכון ראשון 16:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully