וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אורי אנסבכר: מעצר המחבל החשוד במעשה הוארך בעשרה ימים

לאחר ששב"כ הודיע כי מדובר בפיגוע טרור והמחבל עראפת ארפאעיה בן ה-29 מאבו סנינה בחברון שחזר בפני חוקריו את רצח הצעירה בת ה-19 בירושלים בשבוע שעבר, מעצרו הוארך בעשרה ימים. צפו בתיעוד כוחות הביטחון פועלים במסגד שבו נתפס לבסוף המחבל

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

מעצרו של המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר בעין יעל בירושלים הוארך היום (שני) בעשרה ימים בבית משפט השלום בירושלים. הדיון התנהל בדלתיים סגורות, ובמשטרה התנגדו לפתוח אותו על אף שכבר פורסמו מרבית הפרטים. אתמול התיר שב"כ לפרסום כי עראפת ארפאעיה שיחזר במהלך חקירתו את הרצח בפני חוקרי השב"כ והמשטרה וקשר עצמו באופן מובהק למקרה. חקירתו נמשכת ופרטי החקירה תחת צו איסור פרטים.

ארפאעיה, החשוד ברצח שחזר אתמול את רגעיה האחרונים של הצעירה תושבת ההתנחלות תקוע. כוחות צה"ל מיפו אתמול את ביתו בחברון לצורך בחינת אפשרות הריסתו. ארפאעיה, בן 29, נעצר בפעילות של כוחות הביטחון בליל שבת ברמאללה, במהלכה אותר בסמוך למסגד והועבר לחקירת שב"כ ממנה עלה כי מדובר במניע לאומני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקר יחד עם רעייתו שרה בבית משפחת אנסבכר בתקוע ועדכן אותה בחקירת שב"כ ובכך שמהחקירה עולה כי מדובר בפיגוע טרור.

תיעוד פעילות כוחות הביטחון במסגד בו נתפס המחבל

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: תומר לוי
אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

ההערכה בקרב קצינים במשטרה שהיו מעורבים בחקירה כי ארפאעיה ציפה לקבל סיוע בבריחה אולם הוא נדחה ונאלץ להסתתר במבנה ברמאללה. בשב"כ ובמשטרה הבינו כי קיים חשש כי המחבל נמצא במסגד כנקודת מעבר ועלה בנוסף כי הוא מתקשה לקבל סיוע מקומי. במערכת הביטחון הוחלט לבצע כניסה מהירה ומעצר של המחבל. הוחלט לשגר כוח ימ"מ למסגד אולם לאחר כניסתו התברר כי המחבל עזב את המסגד דקות קודם.

בשב"כ הפעילו לחץ מודעיני וטכנולוגי ולאחר זמן קצר התברר כי המחבל הגיע למבנה רב קומות הנמצא בתהליך בניה. "בחודשים האחרונים הימ"מ בהכוונת שב"כ פעל פעם אחר פעם והצליח ללכוד או לחסל את כל המחבלים והסייענים שלהם מהפיגועים האחרונים בשטח הבינו כי סיוע למחבל הוא ענין בעייתי ושבסופו של דבר הימ"מ יגיע למחבל המסתתר ופשוט העדיפו לא לסייע לו", אומר קצין במשטרה.

במהלך היום ביקרו בבית משפחת אנסבכר יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לביקור תנחומים.

(עדכון ראשון: 11:55)

החל הדיון בהארכת מעצרו של עראפת ארפאעיה, תושב חברון החשוד ברצח אורי אנסבכר ז"ל. רוני כנפו
עראפת ארפאעיה בדיון בבית המשפט, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully