וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כייסים, שודדים ומתחזים: הכירו את תיירי הפשע שנוחתים בישראל

31.1.2019 / 20:26

בבתי המעצר ברחבי הארץ יושבים כרגע עשרה תיירים שנעצרו במהלך הימים האחרונים. במשטרה מסבירים כי מדובר במבקרים שלא באמת הגיעו לתור את הארץ, אלא נחתו בנתב"ג במטרה לבצע מעשי פשיעה. כך פועלת תיירות הפשע בישראל

צילום: באדיבות "אנשי הדממה"

בשנתיים האחרונות זוכה ישראל לעדנה בענף התיירות, כשבכל שנה נרשם שיא חדש במספר התיירים הפוקדים את המדינה. אולם, מתברר כי יש לא מעט מבקרים מחו"ל שמשטרת ישראל הייתה מעדיפה שידלגו על הביקור. בבתי המעצר ברחבי הארץ יושבים כרגע עשרה תיירים שנעצרו במהלך הימים האחרונים, לאחר שהגיעו בשלוש כנופיות שונות במטרה למבצע מעשי פשיעה.

הכנופיה המרכזית שנעצרה מונה שישה חברים שהגיעו מקולומביה, שעל פי החשד גנבו תיק מלא בתכשיטים וביהלומים בהיקף של מאות אלפי שקלים מתערוכת מכירות בבורסה ליהלומים ברמת גן. צו איסור פרסום הוטל על חלק מפרטי הפרשה, אך חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הצליחו לאתר את השישה דקות לפני שנעלמו עם השלל. בית משפט בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם בחמישה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: היועמ"ש סיים לדון בתיקי נתניהו וימסור בקרוב את החלטתו
ארבע ספינות וטיל במיליון דולר: אימון של פעם ב-20 שנה בחיל הים
עתירה נגד הרשות לפיתוח י-ם: מסתירה מידע חיוני על הרכבל לכותל

חבר חולייה במהלך שוד בבורסת היהלומים ברמת גן. אתר רשמי
תיעוד חבר הכנופיה מקולומביה במהלך שוד יהלומים/אתר רשמי

בין התיירים שנחתו בארץ מאמריקה הדרומית, היה גם זוג מארגנטינה שנעצר על ידי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב. זאת לאחר שעל פי החשד נכנסו השניים לישראל עם ציוד להעתקת כרטיסי אשראי, באמצעותו הצליחו לגנוב עשרות אלפי שקלים. בית משפט בתל אביב האריך היום את מעצרם בחמישה ימים. במקביל, הפרקליטות הגישה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי כבר ביום שני. תיירים ממולדובה נעצרו אף הם בחשד שביצעו עוקץ כרטיסי אשראי.

"זה נקרא אצלנו תיירות פשע", הסביר קצין בכיר במשטרה. "הם מגיעים לישראל בדרך כלל דרך נתב"ג כתיירים עם אשרות תייר, אבל בעצם הם לא באמת באים לתור את הארץ אלא לבצע מעשי פשע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שדה תעופה, נתב"ג. ראובן קסטרו
"מגיעים לישראל דרך נתב"ג כתיירים עם אשרות תייר"/ראובן קסטרו

תיירי הפשע מגיעים ממדינות שונות, כאשר לרוב לכל מדינת מוצא מאפיין פשיעה משלה. כך למשל התיירים הפושעים שמגיעים מרוסיה ורומניה בדרך כלל עוסקים בשכפול כרטיסי אשראי, ובמשיכת כספים מחשבונות בנק באמצעות כרטיסים מזויפים המוכנסים לכספומטים. לעומתם, הכנופיות ממולדובה מתמקצעות בכיוס. השיטה המזוהה עמם היא תצפית על דלפקי בנק, במהלכה מאתרים את מי שמשך סכום כסף גדול. המכייסים פועלים בצמדים - אחד עוקב אחר הקורבן, והשני מפזר מטבעות על הרצפה וכשמתכופף להרים אותם הכייס אוסף את הכסף מהכספומט ונמלט מהמקום.

מרבית תיירות הפשע מאוקראינה מתמקדת בהונאת באמצעות התרמות כסף מאזרחים. ואילו, הפושעים מגיאורגיה מעדיפים לפעול בבתי המלון. כמה מהם נעצרו בשבועות האחרונים לעבוד באתרי נופש ורוקנו את כספות החדרים, תוך התחמקות ממנגנוני האבטחה.

כך פעלה הכנופיה מקולומביה

הכנופיה מקולומביה שפעלה בבורסה ככל הנראה מקצוענית. חבריה פועלים בכמה מדינות, ובעבר כבר הגיעו כמה מהם לישראל ושדדו בדרך זהה תכשיטים ויהלומים בהיקפים עצומים - כפי שעשו השבוע. השיטה מתבצעת כך שהם מגיעים לתערוכות מכירה ותצוגה בינלאומיות ולכל חבר בחוליה יש תפקיד, בהם תצפיתן, קניין, כייס ואיש מילוט. וכך זה עובד: לאחר שהם מאתרים את הסחורה שברצונם לגנוב, הקניין מתחיל להסיח את דעת העובד שבתצוגה, ואז מנצל הכייס שבריר שניה של חוסר תשומת לבו וגונב.

הפעם הגנבים מקולומביה כמעט והצליחו, אך נבלמו על ידי המשטרה שכבר למדה חלק משיטות עבודתם. עם מעצרם החלו כמה מהם לספר בחקירה בלהב 433 מידע שעשוי לסייע במניעת הגעתם של תיירי הפשע הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully