וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע ספינות וטיל במיליון דולר: אימון של פעם ב-20 שנה בחיל הים

31.1.2019 / 17:00

בעקבות החשש מאיומים מצד איראן, חיזבאללה וחמאס על אסדות הגז של ישראל, תרגלו בחיל הים תרחיש קיצוני. במהלך האימון הייחודי תקפו ספינות הטילים של צה"ל ספינות סוחר באש חיה באמצעות טילי ים-ים. מפקד שייטת הסטי"לים: "יודעים מה קורה בכל מרחב ופועלים איפה שצריך"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

בשייטת ספינות הטילים של צה"ל נערך אתמול (רביעי) אימון ייחודי שהתקיים לראשונה מזה 20 שנה, וזכה לכינוי "ים הזעם". מפקד השייטת, אל"מ גיא גולדפרב, סיפר כי לקראת התרגיל נרכשה ספינת סוחר אזרחית לפני גריטה שהוגדרה כמטרת אויב שנע בין 200-150 ק"מ מחופי ישראל. לפחות ארבע ספינות טילים של חיל הים יצאו אל המרחב ונדרשו לאתר את המטרה בסיוע מסוק ימי ואמצעים מתקדמים נוספים.

משזוהתה המטרה, פתחו לעברה בירי טיל ים-ים מסוג "הרפון" מטווח של מאה ק"מ מארבע הספינות במקביל.

"התרחיש יכול להיות ספינת אויב, או אירוע פח"ע שבאמצעותו מסוגלים לפגוע באסדת גז", אמר מפקד שייטת ספינות הטילים של חיל הים. "באופן אישי אני לא זוכר תרגיל בסדר גודל כזה באש חיה לפחות ב-20 השנים האחרונות". לדבריו, "מטרת האימון היא לשמור על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר של ספינות הטילים והלוחמים, מאחר וירי בהיקף כזה דורש תיאום ודיוק רב. העלות היא מאוד גבוהה ולכן מדובר בתרגיל נדיר".

אל"מ גולדפרב הסביר כי "המטרה של זרוע הים היא להגן על המים הכלכליים. ספינת אויב הגיעה לפגוע במתקנים האסטרטגיים ובתיאום ים ואוויר השמדנו אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
ערוץ עוקף ארה"ב: אירופה השלימה את הקמת המנגנון לעסקאות עם איראן
שיחות הגרעין עם רוסיה קרסו; ארה"ב החלה בייצור נשק גרעיני מוחלש
אביה של הנרצחת בפיגוע בברקן למשפחת המחבל: "תראי מה יצא ממך"

תרגיל "ים הזעם" 31 בינואר 2019. אתר רשמי
תרגיל חיל הים, אתמול/אתר רשמי

לפי פרסומים זרים, פעל צה"ל בשנה האחרונה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ובמאמץ של כוחות קודס להקים נמל ימי בלטקיה וטרטוס. נכון לשנת 2019, האיראנים לא עמדו ביעד שהציבו לעצמם, בין היתר בשל התנגדות ברורה של רוסיה. למרות זאת בצה"ל חוששים כי בטהראן ינסו להפעיל ציר ימי קבוע דרך הים האדום, תעלת סואץ ומשם לים התיכון כפי שפעלו לפני יותר מעשור כדי להפעיל לחץ על ישראל.

בנוסף לכך, קיים חשש כי חיזבאללה או חמאס ינסו לפעול נגד אסדות הגז. לפי תרחיש קיצוני יכולים ארגוני הטרור לרכוש ספינת סוחר אזרחיות ומתוכן לפעול נגד האסדות, או נגד מתקנים רגישים אחרים לאורך חופי ישראל. בימים אלו מתקדם ייצור ספינות הסער 6 שייקלטו בחיל הים בהדרגה בעוד כשנתיים, ויהוו את חוד החנית בהגנה על אסדות הגז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תרגיל "ים הזעם" 31 בינואר 2019. אתר רשמי
תרגיל חיל הים, אתמול/אתר רשמי

אל"מ גולדפרב רמז בדבריו על האיומים המתעצמים במרחב הים התיכון והים האדום. "משימת ההגנה על המתקנים האסטרטגיים הולכת ומתעצמת", במקביל, סיפר כי חיל הים מבצע מבצעים לאיסוף מודיעין בים התיכון ובים האדום במסגרת המערכה החשאית בין המלחמות כדי לייצור עבור צה"ל עליונות ימית במרחב.

"הזירה משתנה", ענה הקצין הבכיר כשנשאל על האיומים במרחב. "כוחות גדולים פועלים במרחב הצפוני. מעצמות גדולות כמו הרוסים ועוד מספר ציים שפועלים פה. בסוף צי שרוצה להראות שליטה של עליונות ימית צריך להימצא באזור הפעולה המבצעית שלו. אנחנו יודעים מה קורה בכל מרחב ומרחב גם בים האדום ובים התיכון ופועלים איפה שצריך לפעול".

תרגיל "ים הזעם" 31 בינואר 2019. אתר רשמי
תרגיל חיל הים, אתמול/אתר רשמי
תרגיל "ים הזעם" 31 בינואר 2019. אתר רשמי
תרגיל חיל הים, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully