וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין עם רוסיה קרסו; ארה"ב החלה בייצור נשק גרעיני מוחלש

סגן שר החוץ הרוסי צופה כי וושינגטון תפרוש מהאמנה שנחתמה ב-1987 בטענה כי מוסקבה מפרה אותה, אחרי ששיחות של הרגע האחרון לא הובילו לפריצת דרך. במקביל, החלו בארה"ב בייצור נשק גרעיני מוחלש שלשיטת טראמפ יפחית את הסיכוי למלחמה גרעינית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רוסיה וארצות הברית כשלו בניסיון של הרגע האחרון לגשר על הפערים ביניהן לגבי הסכם הגרעין שנחתם בשלהי המלחמה הקרה - כך אמר היום (חמישי) סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, אחרי דיונים שהתקיימו בבייג'ינג והסתיימו ללא התקדמות בין המעצמות.

המבוי הסתום מכשיר את הקרקע לנסיגה של ממשל טראמפ מהאמנה להגבלת טילים גרעיניים לטווח בינוני (INF) כבר ביום שבת הקרוב, אלא אם רוסיה תראה נכונות להשמדת מערכת טילים חדשה שלטענת וושינגטון מפרה את ההסכם. מוסקבה מכחישה כי הטיל - נובטור 9M729, או SSC-8 כפי שהוא מכונה על ידי נאט"ו - מפר את האמנה, שנחתמה בין מנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב לבין נשיא ארצות הברית רונלד רייגן ב-1987.

"לצערי, לא נרשמה התקדמות", אמר ריבקוב, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרוסית רי"א. "ככל שאנו מבינים, הצעד הבא מגיע, השלב הבא מתחיל, השלב שבו ארצות הברית מפסיקה לעמוד בהתחייבויותיה תחת INF, שסביר להניח יקרה בסוף השבוע הקרוב". הוא נועד עם אנדרה תומפסון, תת-שר האנרגיה של ארצות הברית לענייני בקרת נשק וביטחון בינלאומי, בשולי פסגת מעצמות הגרעין בבייג'ינג.

לקריאה נוספת
פוטין: נייצר בקלות טילים אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין
פוטין: כל מדינה באירופה שתציב טילים אמריקניים בשטחה - מסתכנת בתקיפה

טיול שיוט חדש שהציגה רוסיה, 23 בינואר 2019. רויטרס
הטיל הרוסי החדש שמדאיג את ארה"ב מוצג על ידי מוסקבה, החודש/רויטרס

הפרישה המסתמנת, שעשויה להוביל למרוץ חימוש בין המעצמות, מגיעה אחרי שארצות הברית החלה לייצר נשק גרעיני מוחלש, בהתאם לאסטרטגיה החדשה של הנשיא דונלד טראמפ. המנהל לביטחון הגרעיני הלאומי הודיע כי הוא החל בייצור הנשק במתקן פנטקס בטקסס, בהוראת טראמפ. כלי הנשק החשד, W76-2, הוא שדרוג של ראשי הקרב טרידנט. הטילים הראשונים אמורים להיות מוכנים עד לסוף ספטמבר.

הממשל טוען כי ייצור נשק גרעיני מוחלש יוביל לצמצום הסבירות לפריצת מלחמה גרעינית, מאחר שאויביה של ארצות הברית - בראשן רוסיה - לא יחשבו שהיא לא תגיב לכל תקיפה גרעינית מוגבלת מאחר שהארסנל האמריקני הנוכחי הוא עוצמתי מדי ויגרום לכמות נפגעים עצומה בקרב האזרחים. אחרים סבורים כי זהו תרחיש אופטימי מדי, שמניח שלא יהיו חישובים מוטעים בצד האמריקני, במיוחד תחת הנהגתו של טראמפ הלא צפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully