וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: כל מדינה באירופה שתציב טילים אמריקניים בשטחה - מסתכנת בתקיפה

נשיא רוסיה הזהיר מהשלכות פרישתו של טראמפ מהאמנה לייצור טילים לטווח בינוני ושלח מסר מאיים ליבשת. "זה יגרום רק למרוץ חימוש", אמר על ההחלטה של נשיא ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (רביעי) כי מוסקבה תגיב "בהתאם" אם ארצות הברית תציב טילים גרעיניים על אדמת אירופה. לדבריו, כל מדינה אירופית שתעשה זאת תסתכן בתקיפה רוסית. אזהרתו של פוטין הגיעה בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם בקרת נשק גרעיני, שנחתם עוד בתקופת המלחמה הקרה.

לדברי פוטין, זהו מהלך מסוכן מאוד והוסיף: "לא יישאר דבר פרט למרוץ חימוש. התגובה של רוסיה תהיה מהירה ויעילה מאוד". הוא הזהיר, במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, כי מדינות ביבשת שיסכימו להצבת טילים אמריקניים "צריכות להבין שהן מציבות איום לתגובת נגד אפשרית".

פוטין הוסיף כי הוא מקווה לשוחח על הנושא עם טראמפ בחודש הבא בפריז, באירוע לציון מאה שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: סין ורוסיה מצותתות לשיחות של טראמפ בטלפון הנייד שלו

נשיא רוסיה, פוטין, במהלך מסע"ת משותפת עם ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה
במוסקבה, רוסיה 24 באוקטובר 2018. רויטרס
מבטיח תגובה מהירה ויעילה. פוטין, אתמול/רויטרס

האמנה שנחתמה עם ברית המועצות ב-1987 הגבילה את ייצור הטילים, הגרעיניים והלא-גרעיניים, לטווח בינוני - בין 500 ל-5,000 ק"מ - פרט לכאלו המשוגרים מהים. ארצות הברית מאשימה את רוסיה בהפרת ההסכם INF, אך במוסקבה דוחים זאת. באירופה הפצירו בטראמפ לשקול זאת שוב, מאחר ביטול ההסכם מאיים בעיקר על היבשת.

הטילים, מסוג "נובטור" 9M729, יאפשרו לרוסיה לתקוף באירופה באמצעות נשק גרעיני בתוך זמן קצר, אולם מוסקבה מתעקשת כי היא אינה מפרה את האמנה אם כי היא מספקת מעט מאוד מידע לגבי הטילים החדשים. טראמפ הזהיר כי לא יאפשר לרוסיה "לפתח כלי נשק כשאנחנו לא יכולים לעשות זאת".

נאט"ו, שתפתח היום בתרגיל הגדול ביותר שלה מאז המלחמה הקרה, לא צפויה להציב טילים באירופה גם אם ההסכם יקרוס. מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג אמר כי קרוב לוודאי שרוסיה הפרה את ההסכם, אך הבהיר כי נאט"ו לא מחפשת עימות. עם זאת, הוא הבהיר כי היא מוכנה להגן על בעלות בריתה מפני כל איום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully