וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סין ורוסיה מצותתות לשיחות של טראמפ בטלפון הנייד שלו

25.10.2018 / 17:47

בניו יורק טיימס דווח כי הסינים מאזינים לשיחות הטלפון שמנהל הנשיא באייפון האישי שלו שאינו מאובטח ומשתמשים במידע כדי למנוע ממלחמת הסחר בין להחריף. טראמפ כינה את הכתבה "ארוכה ומשעממת" ובמשרד החוץ הסיני המליצו לו לעבור להשתמש בטלפון "וואווי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

דוחות מודיעין אמריקניים מצביעים על כך שמרגלים סינים מאזינים לעיתים תכופות לשיחות הטלפון שהנשיא דונלד טראמפ מנהל במכשיר האייפון האישי שלו, ומשתמשים במידע כדי להבין איך לעבוד מולו בצורה הטובה ביותר - כך דווח היום (חמישי) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, עוזריו של טראמפ הזהירו אותו פעמים רבות כי דיבור במכשיר סלולרי פרטי אינו בטוח, וכי גם גורמים רוסיים מאזינים באופן תדיר לשיחות שהוא מקיים.

עם זאת, חרף ההפצרות של גורמים בבית הלבן בנשיא, הוא מסרב לעשות זאת וממשיך לדבר במכשיר הנייד הלא מאובטח. הגורמים אמרו לעיתון כי הם מקווים שהנשיא לא דן על מידע מסווג באותן שיחות.

לנשיא שלושה מכשירי אייפון, שניים מהם עברו על ידי הסוכנות לביטחון לאומי תהליך שיצמצם את היכולת להאזין להם, ומכשיר אישי שלישי שבו הנשא טראמפ שומר את אנשי הקשר שלו.

עוד ידיעות בנושא
שרי החוץ של ארה"ב וסין נפגשו והתווכחו בגלוי: "צל כבד על היחסים"
סגן נשיא ארה"ב: "הסינים מנסים לחתור תחת טראמפ"

הנשיא טראמפ מדבר על הפצצות שנשלחו לאישים פוליטים במהלך אירוע בבית הלבן. רויטרס
טלפון אישי לא מאובטח. טראמפ/רויטרס

סוכנויות הביון האמריקניות למדו על ההאזנות של סין ורוסיה ממקורות אנושיים בממשלות זרות, וכן מיירוט של שיחות בין פקידים רשמיים במדינות זרות ששמן לא צוין. מקורות מסרו לעיתון כי הסינים משתמשים במידע כי להבין אלו טיעונים משכנעים אותו ולאלו אנשים הוא נוטה להקשיב כדי למנוע ממלחמת הסחר בין המדינות להחריף עוד יותר. הסינים אף גיבשו רשימה של אנשים שטראמפ מדבר איתם בקביעות בניסיון להשתמש בהם כדי להשפיע על הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דגלי ארצות הברית וסין. אי-פי, AP
מנסים למנוע את החרפת מלחמת הסחר בין המדינות. דגלי ארה"ב וסין/AP, אי-פי

בין האנשים שמופיעים ברשימה, איש העסקים סטיבן שוורצמן ואיל הקזינו לשעבר סטיב וויין, שניהם בעלי היכרות מעמיקה עם השוק הסיני. לפי הדיווח, הסינים העבירו למכרים של השניים באמצעות אנשי עסקים סינים את תפיסת העולם הסינית, מתוך תקווה שאלה יוכלו להציג את התפיסה הסינית לנשיא. עוד דווח כי השניים ככל הנראה לא היו מודעים לעובדה שהמסרים שהועברו אליהם מקורם בממשלת סין.

טראמפ הכחיש את הדיווח, שאותו כינה "ארוך ומשעמם", וטען בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני משתמש רק בטלפונים ממשלתיים, ורק לעיתים רחוקות משתמש בטלפון נייד ממשלתי". הוא טען כי מדובר ב"עוד 'פייק ניוז' מומצא".

דוברת משרד החוץ הסיני, וואה צ'יונינג, הכחישה גם היא את הפרסום ואמרה גם היא כי מדובר ב"ראיה לכך שהניו יורק טיימס מייצר 'פייק ניוז'". היא הוסיפה כי "אם הם מודאגים מאוד מציתות לטלפונים של 'אפל', הם יכולים להחליף ל'וואווי'", כשהיא מתייחסת לתאגיד הטכנולוגיה הסיני.

(עדכון ראשון: 9:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully