וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ של ארה"ב וסין נפגשו והתווכחו בגלוי: "צל כבד על היחסים"

8.10.2018 / 12:34

פומפאו הגיע לבייג'ינג כדי לעדכן את עמיתו על השיחות עם צפון קוריאה, אך המחלוקות בין המדינות בנוגע לסחר ולנושאים אחרים צפו לעיני כל. שר החוץ הסיני קרא לחדול מ"מתקפות חסרות בסיס" נגד ארצו, ואילו פומפאו אמר כי וושינגטון מודאגת מפעולותיה של סין

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של סין ומקבילו האמריקני הטיחו היום (שני) ביקורת הדדית במהלך פגישתם בבייג'ינג, שהתקיימה בצל מלחמת הסחר בין שתי המעצמות והמתיחות סביב ים סין הדרומי וטייוואן. השר המארח, וואנג יי, אמר למייק פומפאו שצל כבד מחרף על "עתיד יחסי סין וארצות הברית" ודחק בוושינגטון לחדול ממה שכינה "מתקפות חסרות בסיס" על מדיניותה של ארצו.

פומפאו, שתדרך את וונג אחרי ביקורו בקוריאה הצפונית ומפגשו עם קים ג'ונג און, אמר כי בין ארצות הברית לסין יש "חוסר הסכמה בסיסי" על הנושאים שציין וואנג. "יש לנו חשש כבד מהפעולות שנוקטת סין, ואני מצפה להזדמנות לדון עליהן היום מאחר שאלו יחסים חשובים בצורה יוצאת דופן", אמר שר החוץ האמריקני.

לקריאה נוספת בנושא
סגן נשיא ארה"ב: "הסינים מנסים לחתור תחת טראמפ"

יאנג ג'יצ'י, חבר הלשכה המדינית של המפלגה הקומוניסטית הסינית,  מלווה את שר החוץ האמריקני פומפאו במסגרת ביקורו בסין  8 באוקטובר 2018. רויטרס
משבר בין המעצמות. וואנג ופומפאו, היום/רויטרס

גורם בכיר במחלקת המדינה אמר כי ארצות הברית עדיין מצפה לשיתוף פעולה מצד בייג'ינג סביב מאמצי פירוז קוריאה הצפונית, בעלת בריתה של סין. "אני ללא ספק מצפה לכך", אמר. "זהו נושא חשוב ביותר והם מכירים בכך, מסכימים לכך ומבינים זאת".

שני שרי החוץ גם התווכחו בגלוי על מי מוטלת האחריות בביטול דיונים ביטחוניים שהיו אמורים להתקיים בבייג'ינג במהלך החודש.

בשבוע שעבר הגביר סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס את הלחץ על סין, כשהאשים אותה בניסיונות לפגוע בנשיא דונלד טראמפ לפני הבחירות בחודש הבא ובפעולות צבאיות פזיזות בים סין הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully