וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב: "הסינים מנסים לחתור תחת טראמפ"

5.10.2018 / 0:24

לאחר נאומו של טראמפ בעצרת האו"ם בשבוע שעבר בו אמר שסין מתערבת בבחירות בארצות הברית, סגנו, מייק פנס חיזק את אמירותיו. פנס סיפר כיצד חברות סיניות מפרסמות מודעות בעיתונים מקומיים שמבקרות את מדיניות הסחר של ארה"ב. סין: "מוציא את דיבתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, האשים הערב (חמישי) את סין כי היא מנסה לחתור תחת הנשיא דונלד טראמפ, בין היתר על ידי הטלת מכסים על סחורות שישפיעו על אזורים המזוהים כתומכי טראמפ.
"אם נאמר זאת בצורה ישירה, המנהיגות של טראמפ עובדת. הסינים רוצים נשיא אחר", אמר פנס בנאום בפני מכון הדסון.

דבריו של פנס מגיעים לאחר שבשבוע שעבר, במהלך עצרת האו"ם, אמר הנשיא טראמפ כי סין מנסה להתערב בבחירות אמצע הקדנציה - טענות שהמדינה דחתה בתוקף.

בנאומו נתן פנס כדוגמה מודעות שחברות סיניות פרסמו בעיתון מקומי במדינה איווה אשר ביקרו את מדיניות הסחר של ארצות הברית. "המודעה עוצבה כדי שתיראה כמו ידיעה חדשותית המציגה את הממשל כמי שלא דואג לתושבים", הסביר פנס. "כשהשגריר שלנו ניסה לפרסם מאמר דעה בעיתונים בסין לגבי ההתנהלות שלהם, אף אחד לא הסכים לפרסם אותו".

עוד בוואלה! NEWS
הפגנות ענק וחשש לחדירה: המבחן הדרמטי של צה"ל מול חמאס
הנער החשוד שהרכיב את ארי: "לא זוכר את התאונה, המשטרה חסרת רגישות"
צבא ארה"ב: רוסיה מגנה על איראן בסוריה דרך הצבת ה-S-300

מייק פנס בנאום במכון הדסון. אי-פי, AP
תוקף את סין. סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, היום/AP, אי-פי

עוד הוסיף כי המודיעין האמריקני הגיע למסקנה שסין מתמקדת בגורמי ממשל ברמה המקומית, כדי לזרוע פילוג בין המדיניות הפדרלית והמקומית. "סין מתערבת בדמוקרטיה האמריקנית", הוסיף.

דרך פעולה זו, הסביר פנס, באה לידי ביטוי גם במלחמת הסחר בין שתי המדינות. "80% מן המחוזות שנפגעו הצביעו לטראמפ בשנת 2016", טען סגן הנשיא.

משרד החוץ הסיני התייחס היום לדברי פנס ואמר כי הוא "הוציא את דיבתה של סין".

מלחמת הסחר בין המעצמות מחריפה בחודשים האחרונים עם המכסים אשר כל מדינה מטילה על השנייה. בחודש שעבר הודיע טראמפ כי וושינגטון תטיל מכס בגובה 10% על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר. לדבריו, הוא קיבל את ההחלטה לאחר בחינה מעמיקה שהעלתה כי סין "לוקחת חלק במספר רב של פעולות לא הוגנות ביחס לטכנולוגיה וקניין רוחני אמריקני". עוד הוסיף כי "התנהלות זו מהווה איום חמור וארוך טווח לכלכלה האמריקנית".

בתגובה, סין סין הטילה מכסים בהיקף 60 מיליארד דולר על סחורות אמריקניות. משרד האוצר של סין אמר כי בבייג'ינג "נאלצים להגיב לארצות הברית בלית ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully