וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת חקירה באינדונזיה: להשתמש בנחש כדי להשיג הודאה מגנב

11.2.2019 / 15:16

תיעוד של חשוד בגניבת טלפונים סלולריים בפפואה דלף לרשת והוביל את המשטרה לפתוח בחקירה פנימית. הרשויות טוענות כי זאת תקרית בודדת, אך פעילת זכויות אדם אמרה כי זו שיטה נפוצה באי, שבו עדיין פועלת תנועה בדלנית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משטרת אינדונזיה הביעה אתמול (ראשון) התנצלות על שהשתמשה בנחש כדי להפחיד חשוד בגניבת טלפונים סלולריים ולגרום לו להודות במעשה. ההתנצלות הגיעה לאחר שתיעוד מהחקירה פורסם ברשתות החברתיות והמשטרה הבטיחה להעניש את האחראים.

בסרטון נראה החשוד, שהיה אזוק מאחורי גבו כשהוא צועק בבהלה, תוך שהחוקר מקרב אל פניו את הנחש. הוא התפתל מחרדה בעת שישב על הרצפה כשנשאל: "כמה פעמים גנבת טלפונים סלולריים?". הוא השיב: "רק פעמיים". בשלב מסוים נשמע קול של אחד הנוכחים במקום מורה לחשוד לפקוח את עיניו ומאיים להכניס את הנחש לפיו ולתוך מכנסיו.

מפקד המשטרה במחוז סוואדאיה שבאי פפואה אמר כי החוקר לא פעל במקצועיות. הוא הוסיף כי השוטרים פעלו ביוזמתם בניסיון להשיג הודאה, וטען כי הנחש היה לא ארסי ומאולף. "נקטנו פעולה נחושה נגדם", אמר. הוא הוסיף כי השוטרים לא תקפו פיזית את החשוד.

דובר המשטרה בפפואה, אחמד מוסטפא קאמל, אמר כי המקרה נחקר על ידי מחלקת החקירות הפנימיות. לדבריו, אם תהיה הוכחה שהחוק או כללי ההתנהגות הופרו, תינקט פעולה נגד אותם שוטרים.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
דרך המתקפה נגד צרפת, איטליה מבקשת לארגן מחדש את אירופה
"אדם חופשי": תאילנד שחררה את הכדורגלן שהזהיר כי יעונה במולדתו
מאות אלפים מציינים 40 שנה למהפכה באיראן: "נמשיך לפתח טילים"

"תהליך חקירה מצער"
משטרת אינדונזיה התנצלה על השימוש בנחש חי
במהלך חקירתו של חשוד בגניבת טלפונים סלולריים. רויטרס
החוקר משתמש בנחש כדי להפחיד את החשוד/רויטרס

דיווחים על הפרות זכויות אדם עולים מעת לעת בפפואה, שבה פועלת תנועה בדלנית במשך עשורים. החלק המערבי של האי פפואה גינאה החדשה העשיר במשאבים, שהיה בעבר קולוניה הולנדית, סופח לאינדונזיה אחרי משאל עם שנוי במחלוקת ב-1969. לפי ורוניקה קומאן, עורכת דין לזכויות אדם המתמקדת בפפואה, אמרה כי השימוש בנחש בדרך זו היא שיטת עינויים וטענה כי זו לא תקרית חד-פעמית מסוגה באיזור.

קומאן ציינה כי גם אחד מהלקוחות שלה, פעיל למען עצמאות פפואה, נחקר באמצעות נחש. דובר הממשלה אמר כי הוא לא מודע למקרה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully