וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם חופשי": תאילנד שחררה את הכדורגלן שהזהיר כי יעונה במולדתו

11.2.2019 / 11:53

בחריין הסירה את בקשת ההסגרה של עלי אל-עריבי, שנעצר בבנגקוק בנובמבר על אף מעמד הפליט שלו באוסטרליה. במולדתו הוא נידון למאסר, ובצל לחץ בינלאומי כבד, הוא יצא לחופשי וצפוי לשוב למלבורן. "יש לו את הזכות להחליט לאן ללכת"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הכדורגלן חכים עלי אל-עריבי שהוחזק בתאילנד מאז נובמבר, ישוחרר ממעצר ולא יוסגר למולדתו בחריין - כך הודיעו היום (שני) הרשויות בתאילנד, בצל לחץ בינלאומי כבד. אל-עריבי בן ה-25 נעצר בבנגקוק עם נחיתתו לרגל ירח דבש לבקשת מולדתו, שהגישה בקשה לארגון השיטור הבינלאומי אינטרפול לעצור אותו על אף מעמד הפליט שלו באוסטרליה.

עם זאת, הממלכה שבמפרץ הסירה את בקשתה ובעקבות זאת אישר בית משפט את בקשת התביעה לסגור את התיק נגדו. "בית המשפט יפרסם הוראה לשחרר אותו מהכלא", אמר צ'טצ'ום אקפין, גורם בלשכת התביעה הכללית. "אין סיבה להחזיק אותו יותר. יש לו את הזכות להחליט לאן ללכת. הוא אדם חופשי". עדיין לא ברור מתי בחריין חזרה בה מבקשת ההסגרה והרשויות בממלכה לא הגיבו, כמו גם משרד החוץ של תאילנד.

הכדורגלן הבחרייני חכים עלי אל-עריבי בבית משפט בבנגקוק, תאילנד, 4 בפברואר 2019. רויטרס
הורשע בתקיפת תחנת משטרה. אל-עריבי מובל לבית המשפט, בשבוע שעבר/רויטרס

ממשלת אוסטרליה, ארגוני זכויות אדם וכדורגלנים תאילנדים דחקו ברשויות לשחרר את אל-עריבי, שאמר כי הוא יעונה אם יוחזר לארצו. "אני מודה לאזרחים הנפלאים של תאילנד על התמיכה שלהם ולממשלת תאילנד על שכיבדה את החוק הבינלאומי", כתב בטוויטר קפטן נבחרת אוסטרליה לשעבר קרייג פוסטר, שעזר בגיוס של גורמים פיפ"א להתערבות בנושא.

ביום שבת דווח בכלי תקשורת בממלכה כי שני צוללנים אוסטרלים, שעזרו בחילוץ 12 הנערים שנלכדו במערה מוצפת בשנה שעברה, פנו לראש ממשלת תאילנד כדי שיפעל לשחרור הכדורגלן, שהופיע בשבוע שעבר בבית משפט כשהוא באזיקים. אל-עריבי צפוי לשוב לאוסטרליה, שם הוא משחק בקבוצה בעיר מלבורן.

הכדורגלן נמלט מבחריין ב-2014 לפני שקיבל אישור מגורי קבע באוסטרליה. אל-עריבי הורשע בהשחתת תחנת משטרה בבחריין ונידון בהיעדרו לעשר שנות מאסר. לפי ארגון משמר זכויות האדם, הוא עונה על ידי הרשויות בבחריין בשל הפעילות הפוליטית של אחיו בזמן "האביב הערבי" ב-2011. עם זאת, מנאמה מכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully