וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס השבת של טבריה יצא לדרך: "נמאס מהכפייה החרדית"

9.2.2019 / 11:52

האוטובוס שפועל במימון אגודת "נוע תנוע - תחבורה בשבת" ייסע מדי סוף שבוע לאורך העיר ויוביל תושבים בחינם לאזורי הבילוי המרכזיים. "יש פה הרבה בני נוער ואנשים שידם אינה משגת, ואין פה מוניות שירות, רק ספיישל, ואנחנו מנגישים את הפעילות", אמר ראש העירייה

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: תומר לוי
אוטובוס חינם בשבת בטבריה 9 בינואר 2018. אלי אשכנזי
אוטובוס השבת בטבריה/אלי אשכנזי

לראשונה בטבריה החל לפעול (שבת) אוטובוס לאורך העיר ובחינם בסוף השבוע. האוטובוס של אגודת "נוע תנוע - תחבורה בשבת" ייסע מדי שבוע ברחבי העיר ויאפשר לתושבים גישה חופשית ובחינם לטיילת שלשפת הכנרת ולמוקדי בילוי מרכזיים בעיר.

ראש עיריית טבריה, רון קובי, שעומד מאחורי היוזמה אמר הבוקר כי מדובר בהיסטוריה בעיר. "אין פה התרסה נגד הדת, אלא הזדמנות ליצור שוויון הזדמנויות בהנגשה לכנרת לבילויים ולאטרקציות", אמר. "יש פה הרבה בני נוער ואנשים שידם אינה משגת, אין פה בטבריה מוניות שירות, רק מוניות ספיישל, ואנחנו מנגישים את הפעילות". עוד הוסיף כי "רוצים פה שוויון זכויות, נמאס מהכפייה החרדית-דתית".

האוטובוס שיצא לדרך הבוקר היה עמוס פעילים שהגיעו לתמוך במהלך ולצידם מעט מתושבי העיר. בין נוסעי האוטובוס, עמליה חמאווי, תושבת העיר. "אני נוסעת לטיילת בטבריה", סיפרה לוואלה! NEWS. "אם לא היה אוטובוס לא היה הולכת". עוד אמרה על הטענה שהמהלך עלול ליצור קרע בעיר לאור התנגדות החרדים לתחבורה בשבת - "שכל אחד יחיה את החיים שלו. חיים חופשיים, מדינה חופשית".

לקריאה נוספת:
ראש עיריית טבריה יזם אירועים בשבת, רבנים התפללו לחזרתו בתשובה
הקמת מוזיאון בתוך מסגד: הסערה הבאה שמתכנן ראש עיריית טבריה
רצח בדרך מבית הכנסת: אישום נגד תושב טבריה שדקר למוות את חברו

אוטובוס חינם בשבת בטבריה 9 בינואר 2018. אלי אשכנזי
אוטובוס השבת בטבריה/אלי אשכנזי

נוע תנוע היא אגודה ללא מטרות רווח, המממנת את תנועת האוטובוסים ומקדמת תחבורה בשבת בארבע השנים האחרונות. האגודה מונה 9,000 חברים והיא מפעילה אוטובוסים בשבת באזורים שונים במדינה. "אנו קוראים לכל ראשי הערים להצטרף לרון קובי", אמר השבוע רועי שוורץ תיכון יו"ר ומייסד נוע תנוע. "קובי הפך היום לשותף לדרך ודוגמה לראש עירייה שהבין שאי אפשר להתנגד לתמיכת 80% מהציבור בתחבורה בשבת".

לדבריו, "כל עוד הממשלה לא תאפשר הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת בישראל - אנו נמצא את הדרך לעשות זאת בעצמנו. תחבורה בשבת משרתת בראש ובראשונה את השכבות החלשות ביותר בחברה - מעוטי יכולת, קשישים ובעלי מוגבלויות".

"מדובר במהפכה של ממש", אמר קובי מוקדם יותר השבוע. "במהלך החודש האחרון קיבלנו תלונות רבות מקרב עשרות אלפי המבקרים בסופי השבוע בטיילת על היעדר מקורות תחבורה ציבורית בשבת". לדבריו, מוקדי התיירות בעיר ימשיכו להיות פתוחים בשבת, "כיאה לעיר תיירות מרכזית, מתקדמת ונאורה, כולל שילוב של תחבורה ציבורית בחינם".

אוטובוס חינם בשבת בטבריה 9 בינואר 2018. אלי אשכנזי
אוטובוס השבת בטבריה/אלי אשכנזי

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו התייחס ליוזמה ואמר כי "טבריה החזירה לעצמה היום מה שנלקח ממנה לפני שנים - את היכולת לבחור. הסטטוס קוו שהופר בעיר בעשרים השנים האחרונות שינה את פניה של טבריה והפך את הכפייה הדתית לשגרת חיים עבור תושבי טבריה והתיירים המבקרים בה.
לא יכול להיות ששר הפנים שיושב בירושלים יקבע איך ייראו החיים בכל רחוב בטבריה. כמו שנתנגד לקווי אוטובוס לשירות התושבים בבני ברק בשבת כך נאפשר בעיר כמו טבריה תנועה מהשכונות העיליות לטיילת. זה נכון לתושבים ונכון עבור עיר תיירות כמו טבריה. אני מברך את ראש עיריית טבריה על המהלך ומקווה שזוהי רק תחילתה של דרך חדשה שבה יכבדו איש את רצונו של רעהו, וכפי שתושבי השכונות החרדיות יזכו לשמור את השבת כדרכם, יוכלו שאר תושבי טבריה והתיירים להגיע בתחבורה ציבורית לטיילת שוקקת החיים."

אלכס קושניר מישראל ביתנו שהצטרף לנסיעה בעצמו אמר כי "הגענו לכאן על מנת לתמוך ביוזמה המצויינת של תחבורה ציבורית בשבת בטבריה. העיקרון של חיה ותן לחיות קורם עור וגידים ואנחנו נמשיך לתמוך בכך בכל עיר שתחליט לעשות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully