וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: הכוחות האמריקניים ייסוגו מסוריה עד סוף אפריל

8.2.2019 / 0:54

על אף פרסום הדד ליין, גורמים בארצות הברית מסרו כי הנשיא טראמפ והממשל עדיין לא גיבשו תכנית הגנה על בעלי הברית הכורדים שיישארו באזור לאחר עזיבת הכוחות. על פי תכנית הנסיגה, חלק גדול מן הכוחות יעזוב כבר מאמצע מרץ, והשאר בסוף אפריל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צבא ארצות הברית מתכוון להתחיל במהלך הנסיגה של כל הכוחות האמריקנים מסוריה עד סוף חודש אפריל, זאת על אף שהממשל טרם גיבש תכנית שתגן על לוחמי המיליציה הכורדית, בני הברית של ארצות הברית במלחמה נגד דאע"ש, ביום שלאחר הנסיגה - כך דווח אתמול (חמישי) ב"וול-סטריט ג'ורנל" מפי גורמים אמריקניים.

המועד המעודכן מתפרסם בשעה שהכוחות ממשיכים לנסות ולכבוש מידי ארגון המדינה האסלאמית את שאריות השטח שנותרו בשליטתו, ומעתה יפנו הכוחות האמריקנים את תשומת הלב שלהם למאמצי הנסיג.

לפי התכנית, חלק גדול מן הכוחות האמריקנים יעזוב כבר באמצע מרץ, והיתר בסוף אפריל. ארצות הברית וטורקיה ניהלו מגעים במטרה להבטיח את שלומם של הכוחות הכורדים לאחר הנסיגה, אולם הסכמות כאלה לא הושגו.

"השורה התחתונה היא שההחלטה התקבלה", אמר לעיתון בכיר אמריקני. "בנקודה מסוימת, אם נצליח להשיג התקדמות במגעים הפוליטיים, נגיד לצבא להאט את הקצב, או שנמשיך (בנסיגה) ללא פתרון פוליטי", אמר הבכיר. עוד נמסר בדיווח, כי ארצות הברית החלה לעדכן את בנות בריתה באירופה על המועד המעודכן לנסיגה.

עוד בוואלה! NEWS
דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"
חופש פעולה בסוריה לפני הסלמה איראנית: המסר שנתניהו יעביר לרוסיה
פיגוע שני בתוך ימים: דאעש תקף כוחות אמריקניים בסוריה

חיילים אמריקנים בסוריה. אי-פי, AP
חיילם אמריקנים בסוריה/AP, אי-פי

על רקע תכנית הנסיגה שמתחילה אט אט להתממש, גורמים אמריקניים מסרו ביום ראשון שעבר לסוכנות הידיעות בלומברג כי ישראל לוחצת על ארצות הברית לשמור על נוכחות צבאית בדרום סוריה גם אחרי הנסיגה, על מנת להרתיע את איראן. עתידו של המוצב האמריקני הקטן בא-תנף שבדרום סוריה, שבתחילה הוקם כמאחז נגד ארגון "המדינה האסלאמית", הוא אחד המכשולים העיקריים ביישום תכנית הנסיגה השנויה במחלוקת של נשיא ארצות הברית.

לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים אמריקניים סבורים כי נוכחות אמריקנית קבועה היא חיונית לשיבוש קווי האספקה של איראן ללבנון, שם היא מחמשת את חיזבאללה. גורמים ישראליים בכירים שצוטטו על ידי בלומברג אמרו כי על אף שהמספרים של החיילים האמריקנים בא-תנף קטנים מאלו של איראן, עצם נוכחותם תשמש אמצעי הרתעה מול טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully