וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע שני בתוך ימים: דאעש תקף כוחות אמריקניים בסוריה

21.1.2019 / 14:45

הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי שני חיילים אמריקנים נפצעו בפיגוע התאבדות נגד כוח כורדי-אמריקני בצפון המדינה. זאת ימים אחרי שארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע של דאעש, בצל החלטת טראמפ לסגת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חמישה בני אדם נהרגו ועוד שני חיילים אמריקנים נפצעו בפיגוע התאבדות בצפון סוריה - כך דיווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. עם זאת, צבא ארצות הברית אמר כי לא היו נפגעים בפיגוע, שאירע ימים אחרי פיגוע ההתאבדות שבו נהרגו ארבעה אמריקנים, בהם שני חיילים, בעיר מנביג' שבצפון סוריה.

המתקפה פגעה בשיירה של כוחות כורדיים ואמריקניים, הנלחמים יחד בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות גם על הפיגוע היום. תושבים ומקורות בשטח אמרו כי מחבל מתאבד התפוצץ בסמוך לעמדה של הכוחות בקצה העיר שדאדי, שבמחוז אל-חסכה, בנתיב המשמש את כוחות הקואליציה.

המתקפה השנייה בתוך פחות משבוע נגד הכוחות האמריקניים במדינה צפויה להגביר עוד יותר את הביקורת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהחליט במפתיע בחודש שעבר להחזיר את 2,000 החיילים המוצבים במדינה. הוא נימק זאת בכך שדאעש הובס, בניגוד לעמדת בכירים בממשלו, בהם שר ההגנה ג'יימס מאטיס שהתפטר מתפקידו.

אלו המצדדים בהחלטה לסגת רואים דווקא במתקפה במנביג' בדיוק את הרגע הנכון להשיב את הכוחות. הם טוענים כי למרות הנוכחות האמריקנית, מחבל מתאבד של הארגון עדיין הצליח לחדור לעיר. לדבריהם, כוחות אחרים יכולים לקיים את הסיורים.

לקריאה נוספת בנושא
אזרח אמריקני מוחזק שנתיים בסוריה: "מקווים שטראמפ יעזור"
בצל הנסיגה: ארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע של דאעש בצפון סוריה

פיגוע תופת בצפון סוריה
5 בני אדם נהרגו בפיגוע של דאעש נגד רכב 
צבאי אמריקני, מלווה בכוחות כורדיים. אתר רשמי
עשן עולה מאזור הפיצוץ בצפון סוריה, היום/אתר רשמי

תושבים באזור דיווחו על עלייה במספר התקיפות נגד עמדות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - שמורכבים בעיקר מהלוחמים הכורדים - בחודשים האחרונים. המיליציה הכורדית YPG היא בעלת הברית של ארצות הברית במאבק נגד דאעש, אך נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן רואה בה ארגון טרור ומאיים לצאת למבצע נוסף נגדה אחרי נסיגת ארצות הברית. טראמפ הזהיר אותו מפני פגיעה בכורדים, אך גם הסכים עמו על יצירת אזור חיץ בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully