וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח אמריקני מוחזק שנתיים בסוריה: "מקווים שטראמפ יעזור"

מג'ד קמלמז הגיע לבקר קרובי משפחה במולדתו בתחילת 2017, ומאז נעלמו עקבותיו. המשטר בתחילה הודה כי נעצר, אך עכשיו מכחיש כי הוא יודע מה עלה בגורלו. המשפחה המיואשת, ששמרה על שתיקה עד עתה, מבקשת עזרה: "מתפללים שטראמפ יסייע להשיבו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אחרי שנתיים של שתיקה, משפחתו של מג'ד קמלמז חושפת את סיפורו של אבי המשפחה המוחזק על ידי המשטר בסוריה במשך שנתיים. עד עתה, היא פעלה מאחורי הקלעים בתקווה להשיג מידע על מג'ד, בן 61, אך עכשיו היא מצפה שהנשיא דונלד טראמפ יתערב בנושא בעצמו.

"אני חושבת שהגענו לנקודה שבה אנחנו מיואשים לחלוטין", אמרה אולה, בתו בת ה-35, לרשת ABC. המשפחה לא שמעה ממנו מאז ששב לבקר קרובי משפחה בדמשק בתחילת 2017. מג'ד נולד בסוריה, אבל הוא עבר לסוריה כשהיה בן שש. מרים, בת נוספת של מג'ד, סיפרה כי הוא התקשר לאם, חסנה, מביתם של בני משפחה. הוא הבטיח להתקשר אליה שוב ביום למחרת כשהלך לבקר קרובים אחרים. עם זאת, אותה שיחה לא התרחשה מעולם.

"מצאתי אותה בוכה בהיסטריה", סיפרה מרים על הרגע שבו האם התבשרה על ידי קרוב משפחה אחר שמג'ד לא הגיע לביתו כמתוכנן. המשפחה גילתה בסופו של דבר כי מג'ד נעצר על ידי המשטר בזכות סיוע של ממשלת צ'כיה, שמגנה על האינטרסים האמריקניים בסוריה.

שגרירות צ'כיה בוושינגטון לא הגיבה לפניית רשת ABC. גורם במחלקת המדינה אמר כי "למחלקת המדינה ולשגרירויות והקונסוליות שלנו בחו"ל אין אחריות גדולה יותר מאשר להגן על אזרחים אמריקנים מעבר לים. ממשלת ארצות הברת בקשר קבוע עם משפחת קמלמז בנוגע למקרה הזה". הגורם לא הוסיף מעבר לכך בשל שיקולי פרטיות.

לקריאה נוספת
"כולם היו מזועזעים": השיחה שבה טראמפ החליט לסגת מסוריה במפתיע

אזרח אמריקני שנעצר על ידי ממשלת סוריה, 21 בינואר 2019. צילום מסך
חולה בסוכרת ולקה בשבץ. מג'ד קמלמז/צילום מסך

המשפחה אמרה כי אין להם מושג מדוע הוא נעצר, מאחר שהוא עשה כל שביכולתו לוודא שהוא לא ברשימת המבוקשים של המשטר לפני נסיעתו. בנוסף לכך, הוא לא היה מעורב פוליטית בנעשה במדינה. הפעם האחרונה שבה ביקר במולדתו הייתה ב-2011, לפני תחילת המלחמה, כשעבד בארגוני סיוע בינלאומיים.

מומחיותו בפסיכולוגיה וטיפול בלחצים הובילה אותו לאזורי מלחמה ואזורים מוכי אסון ברחבי העולם, כולל לבנון, אינדונזיה ואפילו ניו אורלינס אחרי הוריקן קתרינה. הוא סייע לקורבנות הסובלים מפוסט טראומה ובעיות אחרות, בהם גם פליטים סורים בלבנון. ב-2016 הוא כתב בבלוג שלו כי הוא מקווה לשלוח תמונות רבות של ילדים מאושרים שלא יכולות להיות מבלי שהם יהיו "מחוברים לרגשותיהם ויחושו שלווה בלבבותיהם".

בתו אולה תיארה אותו כאדם "צנוע, אוהב ודואג שנותן ללבו להוביל אותו", ולכן הוא סייע לאנשים במצוקה. לפי המשפחה, אחרי פניה של ממשלת צ'כיה, אישר המשטר בדמשק כי הוא אכן עצר את מג'ד, אולם בהמשך נסוג מהצהרתו ועתה הוא מכחיש שיש בידיו מידע לגבי האזרח האמריקני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום על המצב בגבול מקסיקו והשבתת הממשל 19 בינואר 2019. רויטרס
שחרר כמה אזרחים אמריקנים מהשבי. טראמפ בבית הלבן, שבת/רויטרס

המשפחה הודתה לממשלות ארצות הברית וצ'כיה, אבל הדגישה כי הגיעה העת לשנות אסטרטגיה והיא פנתה ישירות לנשיא. היא אומרת כי היא חוששת לבריאותו, מאחר שהוא חולה סוכרת ולקה בשבץ לפני הביקור, ומזכירה את הצלחתו של טראמפ בשחרור אזרחים אמריקנים אחרים שהוחזקו בכלא של מדינות זרות.

"ראינו את הצלחתו בשחרור אזרחים עצורים בחו"ל", אמרה מרים. "אנחנו מרגישים שמיצינו את יתר הנתיבים ועכשיו אנחנו מתפללים ומקווים שהנשיא טראמפ יעזור לנו להשיב אותו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully