וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מעברי חצייה וללא מענה: סכנת החיים בדרך לבסיס בכביש הערבה

7.2.2019 / 10:57

תאונת הדרכים שבה נהרגה לוחמת צה"ל בת 19 כשחצתה את כביש 90 סמוך לצומת בית הערבה בדרך לבסיס מצטרף לתאונות נוספות של חיילים באזור. גורמי צבא אמרו כי ברחבי הארץ יש כבישים וצמתים אותם נדרשים לחצות חיילים תחת סכנה ממשית ללא מענה יעיל מצד המפקדים והרשויות

עריכה: איתי עמרם

לוחמת צה"ל בת 19, סמל לין לבקוב, נהרגה אתמול (רביעי) בתאונת דרכים בכביש 90 בסמוך לצומת בית הערבה. כלי רכב פלסטיני פגע בה בעת שחצתה את הכביש בסמוך לבסיס צה"ל, והיא מתה מפצעיה בבית החולים. מותה של הלוחמת מצטרף לתאונות נוספות שהתרחשו בשנה האחרונה בכביש.

בחודש דצמבר נהרג סמל יארין קרובי, חייל צה"ל בן 20, בתאונת דרכים בכביש 232 בצומת הכניסה לקיבוץ מפלסים. בעקבות התאונות אמרו גורמי צבא לוואלה! NEWS כי ברחבי הארץ יש כמה כבישים, ובדגש על צמתים, אותם נדרשים לחצות חיילים תחת סכנה ממשית ללא התייחסות של המפקדים וללא מענה יעיל ומקצועי של משרד התחבורה.

ביולי 2018 פורסם בוואלה! NEWS סרטון חצייה מסוכנת ביותר של כביש 90 על ידי חיילים וזכתה לכינוי על ידי הורי החיילים "רולטה רוסית''. הורי החיילים התריעו בפני משרד התחבורה ופיקוד הדרום על הסכנה הממשית בחציית הכביש כדי לעבור מתחנת האוטובוס אל הכניסה למחנה, אך עד היום לא בוצעו שינויים כדי למנוע דריסות חיילים ולדברי גורמי צבא, תאונה קטלנית בכביש הערבה של חיילים הולכי רגל היא עניין של זמן.

עוד בוואלה! NEWS:
אדלשטיין ראשון בפריימריז - חזן בחוץ: זו רשימת הליכוד לכנסת
נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין הלך לעולמו בגיל 67
"אחד המסוכנים בארץ": תושב נהריה חשוד בעבירות פדופיליה חמורות

לוחמת צה"ל,  סמל לין לבקוב שנהרגה בתאונת דרכים בבקעת הירדן. דובר צה"ל, אתר רשמי
נהרגה בעת שחצתה את הכביש. לין לבקוב/אתר רשמי, דובר צה"ל

לדברי ההורים, חיילים שנדרשים לעשות שימוש בתחנת ההסעה בצומת נאלצים לחצות את ארבעת נתיבי הכביש המסוכן, הן בשעות היום והן בשעות החשכה ללא מעבר חצייה או תמרור בסיכון חיים ברור.

ההורים ציינו כי קיימות כמה אפשרויות לשיפור תנאי הדרך שיפחיתו את הסיכון. בין השאר ציינו כי ניתן להעתיק את תחנת האוטובוס לתחנת דלק סמוכה - ממנה החיילים יוכלו לצעוד דרך שביל עפר לייעדם. למרות זאת, לטענת המפקדים מדובר במהלך שתלוי במשרדי הממשלה.

עוד באותו נושא

חיילת נהרגה בתאונה בערבה; ארבעה נפצעו קשה בהתנגשות ליד בית שמש

לכתבה המלאה
רולטת חיילים בכביש 90- תיעוד: חיילי צה"ל נאלצים לסכן את חייהם בעת חציית הכביש בסמוך לצומת עין יהב. אתר רשמי
חיילת חוצה את כביש 90 באופן מסכן חיים/אתר רשמי

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל קיים מעקב על כלל מוקדי הסיכון וקיים שיח שוטף מול כלל הגורמים הרלוונטים על מנת לטפל בהם". לדבריהם, "נעשים מאמצים רבים להעלאת המודעות בקרב החיילים בנושא בטיחות בדרכים, כנהגים וכהולכי רגל, בין היתר על ידי תכניות בטיחות מותאמות לכל מחנה צבאי, פרסום תחקירי אירוע ללמידה, תדרוך חיילי הבסיס טרם יציאתם, ובמקרים מסוימים אף כניסת ויציאת טיוליות מתוך הבסיסים עצמם על מנת למגר אירועים אלו. לאחרונה אף הוגבר השיח של המפקדים עם חייליהם בנושא".

תאונת דרכים קשה בכביש 232. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת התאונה בכביש 232 שבה נהרג סמל יארין קרובי/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully