וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רולטה רוסית": חיילים נדרשים לחצות בכביש הערבה ללא מעבר חצייה

9.7.2018 / 13:53

הורי החיילים המשרתים באזור התלוננו בפני מפקדים בכירים על בעיית הבטיחות החמורה בכביש המסוכן, אולם לדבריהם אין כל שינוי בשטח. למרות החלופות שהוצעו, מפקדים מציינים כי הפתרון מצוי בידי משרדי הממשלה, בעוד שהחיילים מסכנים את חייהם. צה"ל: "המקרה מטופל". צפו

עריכה: איתי עמרם

הורים לחיילים המשרתים בדרום הארץ מתריעים זה זמן רב בפני מפקדים בכירים בצה"ל על בעיית בטיחות חמורה בכביש 90 סמוך לעין-יהב, המסכנת חיילים וחיילות. לטענת ההורים - למרות התרעותיהם החוזרות והנשנות - לא נראה כל שינוי בשטח. לדברי ההורים, חיילים שנדרשים לעשות שימוש בתחנת ההסעה בצומת נאלצים לחצות את ארבעת נתיבי הכביש המסוכן, הן בשעות היום והן בשעות החשכה ללא מעבר חצייה או תמרור בסיכון חיים ברור.

תחנת ההסעה משמשת בין השאר חיילים המבקשים לנסוע צפונה, או לחלופין את אלה המשרתים בבסיס הממוקם באזור המשמש לפעילות ביטחון שוטף (בט"ש). הורי החיילים התבטאו בחריפות נגד אוזלת היד והסחבת בטיפול בנושא. "זו רולטה רוסית", אמרו. "צריך לראות כדי להאמין. לא ברור איך המפקדים הבכירים רגועים כשהם יודעים שחיילים מדי יום חוצים את הכביש המסוכן הזה ומולם מכוניות שנוסעות במהירות. שנייה אחת של חוסר ערנות והחיילים עלולים להיהרג".

רולטת חיילים בכביש 90- תיעוד: חיילי צה"ל נאלצים לסכן את חייהם בעת חציית הכביש בסמוך לצומת עין יהב. אתר רשמי
"החיילים נדרשים לחצות ארבעה נתיבים תוך סיכון חיים". מתוך התיעוד מכביש 90/אתר רשמי

ההורים ציינו כי קיימות כמה אפשרויות לשיפור תנאי הדרך שיפחיתו את הסיכון. בין השאר ציינו כי ניתן להעתיק את תחנת האוטובוס לתחנת דלק סמוכה - ממנה החיילים יוכלו לצעוד דרך שביל עפר לייעדם. למרות זאת, לטענת המפקדים מדובר במהלך שתלוי במשרדי הממשלה.

מדובר צה"ל נמסר: "המקרה מוכר ומטופל בצה"ל. הסעות סדורות אל הבסיס וממנו יוצאות תדיר הן בתחילת השבוע והן בסופו. פתרונות נוספים נבדקים מול משרד התחבורה וחברות האוטובוסים. צה"ל מקיים שיח עם משרד התחבורה וזאת על מנת למצוא פתרון הולם ובטיחותי לחציית הכביש המוזכר. בנוסף, מתקיים תהליך מול חברות האוטובוסים בדרום הארץ על מנת להוסיף נקודת איסוף אשר אינה מצריכה חצייה לא בטיחותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully