וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב שולח עוד 3,750 חיילים לגבול עם מקסיקו

4.2.2019 / 10:45

הפנטגון אישר כי הוא מעבה את הכוחות התומכים באנשי משמר הגבול, רק אחרי שחבר קונגרס דמוקרטי חשף זאת. זאת לקראת נאום מצב האומה של טראמפ, שבו הוא עשוי להכריז על מצב חירום כדי לממן את הקמת החומה

צילום: רויטרס

הפנטגון שלח 3,750 כוחות נוספים לגבול עם מקסיקו למשך שלושה חודשים כדי לתמוך במשמר הגבול - כך הודיע אתמול (ראשון) משרד ההגנה. עם התוספת החדשה, יעלה מספר החיילים הסדירים התומכים בסוכני הסוכנות להגנת הגבול והמכסים ל-4,350.

הפנטגון חשף את התגבורת של הכוחות יממה אחרי שאדם סמית', יו"ר ועדת השירותים המזויינים הדמוקרטי, אמר כי כ-3,500 חיילים נוספים יישלחו לגבול עם מקסיקו, צעד שאושר כבר על ידי שר ההגנה בפועל פטריק שאנן ב-11 בינואר אך נחשף רק בזכותו. סמית' תקף בכירים בפנטגון שלא גילו את שליחת הכוחות הנוספים בשימוע שהתקיים בקונגרס יומיים קודם לכן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמצייר את המצב בגבול כמשבר לאומי, צפוי לדון בסוגיה ובדרישתו לבנות חומה בגבול בנאום מצב האומה שיישא בלילה שבין שלישי לרביעי. התעקשותו של טראמפ למימון של הקונגרס הובילה להשבתה הארוכה בהיסטוריה של הממשל, שהסתיימה אחרי 35 יום ב-25 בינואר. הוא מאיים להשבית מחדש את הממשל או להכריז על מצב חירום לאומי אם לא ישיג את המימון שהוא דורש עד 15 בפברואר. "הכול על השולחן", אמר בריאיון לרשת CBS ששודר אתמול.

עוד בוואלה! NEWS:
ללא תקציב לחומה: תמה השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה
איש המערות התקפל: טראמפ אכל את דייסת המשבר שבישל 35 ימים
"יש לי הזכות להכריז מצב חירום": טראמפ מאיים לעקוף את בית הנבחרים

סוכני משמר הגבול של ארה"ב בסיור בניו מקסיקו, סמוך לגבול, 31 בינואר 2019. רויטרס
סוכני משמר הגבול בסיור בניו מקסיקו, בשבוע שעבר/רויטרס

הפנטגון אישר לראשונה שליחת כוחות סדירים לגבול עם מקסיקו באוקטובר, לפני בחירות אמצע הכהונה שהתקיימו בנובמבר. תומכיו של טראמפ תמכו במהלך, כמו גם חברי מפלגתו הרפובליקנית. הדמוקרטים כינו זאת תכסיס פוליטי והוקיעו את השוואתו בין שיירת המהגרים מדרום אמריקה, הכוללת נשים וילדים, ל"פלישה".

הכוחות האמריקניים יפעילו מצלמות מעקב ניידות באריזונה, בקליפורניה, בניו מקסיקו ובטקסס, במשימה שאמורה להימשך עד 30 בספטמבר. חלק מהכוחות יציבו גדר תיל לאורך 240 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully