וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"5,000 דולר תמורת נערה": "הוויטמינים" של ברון הסמים אל צ'אפו

3.2.2019 / 11:21

לפני תחילת דיוני חבר המושבעים בארה"ב, פורסמו מסמכים נוספים ממשפטו של מנהיג הקרטל המקסיקני. לפי סוחר סמים קולומביאני, הוא היה בוחר נערות מתמונות ומסמם אותן לפני יחסי המין - "כדי להרגיש בחיים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג הקרטל המקסיני חואקין "אל צ'אפו" גוזמן קיים יחסי מין עם קטינות שאותן כינה "ויטמינים" - כך עולה ממסמכים חדשים שפורסמו לקראת תחילת הדיונים של חבר המושבעים בארצות הברית במשפטו. לפי המסמכים, שנחשפו ביום שישי, משתף פעולה אמר לרשויות כי גוזמן הכריח אותו לסמם נערות צעירות, כולל בנות 13, לפני שהוא קיים עמן יחסי מין באחד ממקומות המסתור שלו במקסיקו.

אחד מעורכי דינו של ברון הסמים תהה לגבי תזמון פרסום המסמכים וכינה את ההאשמות "גסות בצורה קיצונית". לדברי אדוארדו בלרזו, לטענות אין אימות והן "פוגעניות ולא אמינות מכדי להיות מוגשות למשפט". הוא הוסיף בהצהרה: "זה מצער שהחומר הזה שוחרר רגע לפני תחילת הדיונים של חבר המושבעים".

עוד בוואלה! NEWS:
עוד ניסיון לשלום: ממשלת מרכז-אפריקה ו-14 ארגוני מורדים חתמו על הסכם
לנצור את המלכה: בריטניה נערכת לפינוי הארמון במקרה של ברקזיט כאוטי

איור של אל צ'אפו בבית משפט בניו יורק, 31 בינואר 2019. רויטרס
איור של אל צ'אפו ממשפטו, בשבוע שעבר/רויטרס

חבר המושבעים אמור להתחיל את הדיונים שלו ביום שני, אחרי כמעט שלושה חודשי משפט נגד מנהיג קרטל סינלואה, שמואשם בהצפת השוק האמריקני ב-200 טונות לפחות של קוקאין, שמהן גרף 14 מיליארד דולר. צוות ההגנה אומר כי העדים הפכו את גוזמן לשעיר לעזאזל כדי להתחמק מהפשעים שלהם.

שחרור המסמכים היה לבקשת הניו יורק טיימס ורשת "וייס ניוז". השופט המחוזי בריאן קוגן הורה לתובעים לבחון את החומר - שבתחילה היה אסור לפרסום מאחר שהוא הוגדר כלא קשור לאישומי הסמים - ולשחרר חלקים ממנו לעיון הציבור בתוך ארבעה ימים מתום הצגת הטיעונים של הממשל נגד אל צ'אפו.

באחד המסמכים נכתב כי סוחר הסמים הקולומביאני אלכס סיפוונטס סיפר לחוקרים כי כשחי עם גוזמן ב-2007, מישהי שכונתה "החברה מריה" הראתה לגוזמן תמונות של נערות צעירות. לפי סיפוונטס, תמורת 5,000 דולר, הבחירה של גוזמן הייתה נשלחת לחווה מבודדת השייכת לקרטל.

עוד באותו נושא

משפט אל צ'אפו: "שילם 100 מיליון דולר שוחד לנשיא מקסיקו"

לכתבה המלאה
שוטרים מחוץ לבית משפט בניו יורק, ארה"ב שבו מתנהל משפטו של אל צ'אפו, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
המשפט התנהל תחת אבטחה כבדה. שוטרים מחוץ לאולם, נובמבר/רויטרס

לדבריו, גוזמן הנחה אותו להכניס אבקה כלשהי למשקאות של הנערות לפני קיום יחסי המין. הוא הוסיף כי הבוס שלו לשעבר קרא להן "ויטמינים", מאחר שהוא האמין שפעילות מינית עם נערות צעירות "מעניקות לו חיים". סיפוונטס הודה כי קיים עמן יחסי מין בעצמו, אך מבלי לסמם אותן. לפי המסמכים, עדי תביעה נוספים גיבו את הטענות הללו. אחד מהם אמר כי הוא ראה את גוזמן מתייעץ עם רופא שממנו השיג את החומרים.

במסמכים תואר גם ריאיון שקיים גוזמן עם סוכן ברשות למלחמה בסמים (DEA) ב-1998, בעת שהוחזק בכלא מקסיקני שממנו יימלט שנתיים מאוחר יותר. לפיהם, הוא שאל אם הוא יוכל להימנע מהסגרה לארצות הברית אם הוא יספק לה מידע על פעילות של קרטלים מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully