וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצור את המלכה: בריטניה נערכת לפינוי הארמון במקרה של ברקזיט כאוטי

כלי תקשורת בממלכה דיווחו כי הממשלה שלפה תכניות מגירה מתקופת המלחמה הקרה בתרחיש שהפרישה מהאיחוד האירופי תהיה ללא הסכם ותוביל למהומות. במצב כזה, יועברו בני המלוכה למקומות מבטחים מחוץ לעיר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת בריטניה הוציאה מחדש מהמגירה תכנית חירום מתקופת המלחמה הקרה להעביר את משפחת המלוכה למקום אחר במקרה של מהומות בלונדון - כך דיווחו היום (ראשון) שני עיתונים בבריטניה. זאת בצל ההכנות למקרה של כאוס אם הממלכה תעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם ב-29 במרץ.

"תכניות הפינוי האלו היו קיימות מאז המלחמה הקרה, אבל עכשיו הועלו מחדש למקרה של אי-סדר אזרחי שיפרוץ אחרי ברקזיט ללא הסכם", דווח ב"סנדיי טיימס", שציטט גורם עלום שם בלשכת הקבינט, המטפלת בסוגיות מנהליות רגישות. ב"מייל און סנדיי" דווח על תכניות דומות להעברת משפחת המלוכה, כולל את המלכה אליזבת, למקומות בטוחים מחוץ לבירת הממלכה.

בחודש שעבר, בנאום שנתי שנשאה המלכה בת ה-92 בפני קבוצת נשים, דבריה פורשו על ידי רבים בבריטניה כקריאה לפוליטיקאים להגיע להסכם פרישה ולהימנע מיציאה ללא הבנות. תאריך הפרישה הנוכחי הוא 29 במרץ, ובהמשך החודש תנסה ראשת הממשלה תרזה מיי להעביר שוב את ההסכם בפרלמנט, אחרי שספגה תבוסה מהדהדת בחודש שעבר.

לקריאה נוספת על הברקזיט
משבר הברקזיט: מיי רוצה לפתוח מחדש את ההסכם, האיחוד מסרב
שר בריטי: יש לנו סמכות להטיל משטר צבאי אחרי הברקזיט

המלכה אליזבת, דצמבר 2018. רויטרס
תומכת בהסכם ברקזיט. המלכה בחודש שעבר/רויטרס

ג'ייקוב ריס-מוג, חבר המפלגה השמרנית השלטת ואחד מתומכי הברקזיט, אמר ל"מייל" שהוא סבור שהתכניות מראות על פניקה לא הכרחית של הרשויות, מאחר שאפילו בעת ההפצצות על לונדון בעת מלחמת העולם השנייה בכירי הארמון נותרו בעיר.

דאי דייוויס, קצין משטרה לשעבר שהיה אחראי בעבר על אבטחת בני מלוכה, אמר ל"טיימס" כי הוא צופה שהמלכה תועבר מחוץ ללונדון אם יפרצו מהומות. "אם יש בעיות בלונדון, ברור שאתה תעביר את משפחת המלוכה מחוץ לאתרים מרכזיים", אמר דייוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully