וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בריטי: יש לנו סמכות להטיל משטר צבאי אחרי הברקזיט

27.1.2019 / 15:02

ב"סאנדיי טיימס" דווח כי הממשלה בוחנת יישום חוק שמקנה לה סמכויות לדכא מרי אזרחי במקרה שיפרצו מהומות אם עזיבת האיחוד ב-29 במרץ תהיה ללא הסכם. "זה בספר החוקים, אבל הממשלה לא מתמקדת בכך", אמר שר הבריאות

צילום: רויטרס

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, אמר היום (ראשון) כי לממשלה יש סמכות להטיל משטר צבאי כדי להתמודד עם מרי אזרחי שעלול לקרות במקרה של פרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. עם זאת, הוא הדגיש כי הממשלה לא מייחסת לכך תשומת לב משמעותית.

כשנשאל על ידי רשת BBC אם הממשלה שוקלת להכריז משטר צבאי, השיב השר: "לא באופן ספציפי, לא". הוא הוסיף כי זה "נותר בספר החוקים, אבל הממשלה לא מתמקדת בכך". השר הוסיף כי תעשיית התרופות עושה כל שביכולתה כדי למנוע מחסור בתרופות שעלול להיגרם מעיכובים בגבול כתוצאה מפרישה ללא הסכם.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדרך לפרלמנט, 16 בינואר 2019. רויטרס
לא מצליחה לשכנע את המחוקקים. ראשת הממשלה מיי, החודש/רויטרס

בעיתון "סאנדי טיימס" דווח מפי גורמים לא רשמיים כי ממשלתה של תרזה מיי, המתקשה להעביר בפרלמנט את הסכם הפרישה עם האיחוד לפני מועד הפרישה ב-29 במרץ, בוחנת את הסמכויות שיש בידיה למקרה של עזיבה ללא הסכם שתוביל לאי-ציות אזרחי. בין היתר, דווח שהיא בחנה את השימוש במשטר צבאי, הטלת עוצר ושימוש בצבא לדיכוי מהומות.

עוד דווח כי הממשלה בוחנת את הדרך ליישום חוק שעבר ב-2004, המאפשר לממשלה לנקוט את הצעדים הדרושים להגנה על חיי אדם, הבריאות, הביטחון והאספקה במדינה. "הנושא המרכזי בכל ההכנות לתרחיש של פרישה ללא הסכם הוא אי-ציות אזרחי והחשש שהוא יוביל למוות במקרה של מחסור במזון ובתרופות", אמר אחד הגורמים ל"סאנדי טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully