וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית להקים מוזיאון לנקניקיות באתר נאצי מעוררת סערה בגרמניה

ארגון "ידידי הנקניקיה התורינגית" בחר במקום ששימש לגירוש אסירים למחנה ההשמדה בוכנוואלד כשטח שבו יוקם המוזיאון החדש, אך ספג ביקורת רבה. המנהלים אמרו כי לא היו מודעים להיסטוריה של המקום. "תכנית חסרת כל רגישות"

תמונה משחרור מחנה הריכוז בוכנוואלד, אלי ויזל שוכב בשורה השניה מלמטה, שביעי משמאל. Creative Commons
אסירים במחנה ההשמדה בוכנוואלד/Creative Commons

התכניות להקים מוזיאון נקניקיות באתר השייך למחנה ההשמדה הנאצי בוכנוואלד הושעו בעקבות מחאה נגד היוזמה. מוזיאון הנקניקיות התורינגיות אמור לעבור ממיקומו הנוכחי בהולזהאוסן אל מולהאוזן שבתורינגיה, אך כשנחשף שהוא אמור להיבנות על שטח שבו הוחזקו אסירים בטרם גורשו למחנה ההשמדה קמה סערה.

ריינהרד שראם, ראש הקהילה היהודית בעיר הכוללת כ-800 חברים, אמר כי הוא "המום וזועם" על התכנית, שלדבריו "חסרת כל רגישות". הוא הוסיף: "אנחנו מנהלים שיחות עם נציגי העיריה ואנחנו מקווים למצוא פתרון שיכבד את הקורבנות".

עוד ידיעות מהעולם
השרידים המסתוריים לא פתרו את תעלומת הילדות הנעלמות
חשד לשחיתות: נפתחה מחדש החקירה נגד בנו של נשיא ברזיל

מנהלי המוזיאון אמרו כי הם לא היו מודעים להיסטוריה של האתר, ששוכן כ-80 ק"מ מהמחנה, כשארגון "ידידי הנקניקיה התורינגית" שמנהלת את המוזיאון, הכריזה על המעבר ביום רביעי. או קית', אחד מחברי הנהלת המוזיאון, אמר כי אחרי בחינת הארכיונים המקומיים, הם "ללא ספק" לא יעברו לאתר. "אנחנו מרגישים כמו קורבנות", אמר בריאיון ל"בילד". "קראו לנו במשך ימים חזירים נאצים".

ראש עיריית מולהאוזן, יוהאנס ברונס, אמר ביום שישי כי מועצת העיר צפויה לחפש מיקום חלופי להקמת המוזיאון. השטח הנוכחי שבו שוכן האתר שממנו שולחים אסירים נרכש על ידי משקיע פרטי מהממשלה ב-2008. המשקיע מעוניין להקים גם תיאטרון ומלון בשטח, ואחד הרעיונות המוצעים הוא להבטיח שהמיזם החדש יכלול הנצחה כלשהי לקורבנות השואה.

"בלתי-נראים"

הנאצים השתמשו במאות מבנים ומחסנים כדי להחזיק זמנית בקורבנות מחוץ למחנות ההשמדה, ולבוכנוואלד היו עשרות. כ-700 יהודיות מפולין ומהונגריה חיו ועבדו באתר - שכונה "מחנה ב'" - בין ספטמבר 1944 לפברואר 1945. רובן הובאו מאושוויץ והוחזרו לשם כשלא יכלו לעבוד עוד.

"יש מחקר על המחנה הזה וקיומו הוא מעבר לכך ספק", אמרה ריקולה-גונר לוטגנאו, סגנית מנהלת קרן הזיכרון של בוכנוואלד, בריאיון ל"דויטשה וולה". לדבריה, "לרוע המזל, בתקופה שאחרי המלחמה בגרמניה מקומות דומים הפכו לעתים לבלתי-נראים".

הנקניקיה התורינגית היא אחת מ-1,500 סוגים שונים של נקניקיות בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully