וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרידים המסתוריים לא פתרו את תעלומת הילדות הנעלמות

החוקרים שבדקו את השלד והעצמות שאותרו בנכס השייך לוותיקן קבעו כי הם שייכים לאדם שחי לפני כ-2,000 שנה, לאכזבת משפחותיהן של מירלה גרגורי ועמנואלה אורלנדי, שנעלמו בגיל 15 ב-1983. "קיווינו לשים סוף לסיפור"

מפגינים דורשים לדעת מה עלה בגורל הנערה עמנואלה אורלנדי, הוותיקן, 2012. AP
מפגינים דורשים לדעת מה עלה בגורלה של אורלנדי, 2012/AP

שרידי האדם שנמצאו בנכס ברומא שבבעלות הוותיקן שייכים לאדם מהעת העתיקה ולא לאחת משתי נערות שנעלמו בתחילת שנות ה-80. מציאת השרידים באוקטובר עוררה תקווה לפריצות דרך בחקירות המקרים של מירלה גרגורי ועמנואלה אורלנדי, שהיו בנות 15 כשנעלמו בהפרשים של כמה שבועות זו מזו ב-1983. מירלה נראתה לאחרונה ב-7 במאי כשאמרה לאמה שיש לה דייט, ועמנואלה ב-22 בינוי באותה שנה, כשיצאה לשיעור מוזיקה.

בתחילה דווח באיטליה שבדיקת השרידים, שהתגלו בזמן עבודות שיפוץ בקומת מבנה שעבר לידי השגרירות של ותיקן, הראתה שהם שייכים לאישה. בהמשך עלו ספקולציות שהשרידים שייכים לשני אנשים, אחרי ששלד כמעט שלם נמצא במקום אחד ושברי עצמות במקום אחר. עם זאת, החוקרים סגרו את התיק ביום שישי, ואמרו כי השרידים שייכים לאדם שמת מסיבות טבעיות בין שנת 90 לשנת 230.

מירלה גרגורי. אתר רשמי
יצאה לדייט ולא חזרה. מירלה גרגורי/אתר רשמי

המשפחות נחלו אכזבה ונותרו מבולבלות אחרי שהדיווחים בכלי התקשורת הפיחו בהן תקוות שווא. "הוא לא המציא את זה", אמר פייטרו, אחיה של עמנואלה, על הדיווח הראשון בסוכנות הידיעות האיטלקית אסנא, שציטט גורם בוותיקן שאמר כי ייתכן שאלו שייכים לאחותו.

"הוא הלך לאתר ואמר שהשרידים יכולים להיות שייכים לה", אמר לגרדיאן. "קיווינו לשים סוף לסיפור הדרמטי הזה אחרי 35 שנה", אמרה אנטונייטה גרגורי, אחותה של מירלה."בהתחלה הם אמרו שהשרידים במצב טוב מהתקופה האחרונה. עכשיו הם אומרים שהם בני 2,000 שנה", אמר האח.

לאורה סגרו, עורכת הדין שמייצגת את משפחת אורלנדי, אמרה כי היא לא מבינה כיצד עלו כל כך הרבה ספקולציות על ידי החוקרים, מאחר שהיו כל כך הרבה מומחים בשטח. "הם היו יכולים לזהות מידית את השרידים העתיקים מאוד האלו באמצעות הצבא שלהם. זה מטורף וזה גרם למשפחה כך כל הרבה כאב. מישהו צריך לקבל אחריות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully