וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה פרקינסון טבע למוות - מטפלו הסיעודי מואשם בגרימת מותו

אג'יט טנאקון מודיסלאנגה, אזרח סרי לנקה ומטפלו הסיעודי של תושב רמת ישי, חולה פרקינסון בן 61 שטבע למוות, מואשם בגרימת מוות ברשלנות. האב החולה טבע על אף שבתו הזהירה את המטפל, שאינו יודע לשחות, שלא יניח לאביה לשהות לבדו. המטפל שוחרר, אך נאסר עליו לצאת מהארץ

צעיר כבן 25 טבע למוות סמוך לחוף דור, 29 ביוני 2015. מערכת וואלה! NEWS
צוותי מד"א בחוף דור/מערכת וואלה! NEWS

כתב אישום הוגש השבוע לבית המשפט בחדרה נגד אג'יט טנאקון מודיסלאנגה, מטפל סיעודי בן 46 מסרי לאנקה, בגין גרימת מוות ברשלנות של תושב רמת ישי בו טיפל, ושטבע למוות בעת ששחה בים כשהיה תחת פיקוחו.

הגבר שטבע, בן 61 במותו, סבל שנים ארוכות ממחלת פרקינסון, שהחמירה במשך הזמן. במהלך שנת 2017 מצבו הדרדר, והוא התקשה בביצוע פעולות יומיומיות. הוא נדרש לעזרה צמודה של מטפל, 24 שעות ביממה, ומשפחתו שכרה לו את טנאקון שיתגורר עמו בביתו וישמש כמטפלו הצמוד. המשפחה אף שלחה את המטפל להשתלמות בנושא טיפול בחולי פרקינסון.

האירוע הטראגי התרחש ב-26 ביולי אשתקד בשעות הבוקר. תושב רמת ישי חולה הפרקינסון והמטפל נסעו לרחוץ בחוף דור, שם נפגשו עם בתו בת ה-30. האב החולה ובתו שחו ובילו במים בעוד שטנאקון, שאינו יודע לשחות, המתין על החוף. לאחר מכן הבת נסעה לביתה, אך על פי כתב האישום לא לפני שהזהירה את המטפל הסיעודי לבל יניח לאביה לשהות לבדו, והבהירה לו שעליו להימצא קרוב אליו בכל עת.

עוד בוואלה! NEWS:
המיליארדר הזה רוצה להיות נשיא. בסוף הוא עוד ימליך את טראמפ
"המהות - לעזור לאנשים": אלפי אחים ואחיות חדשים במערכת הבריאות
שעת הדמדומים של נתניהו: היועמ"ש עלה על התכסיס הנואש

שמורת טבע חוף דור הבונים. אמיר שפיר, רשות הטבע והגנים
שמורת הטבע בחוף דור/רשות הטבע והגנים, אמיר שפיר

מכתב האישום עולה כי אביה התעקש להכנס שוב למים, לא התייחס לבקשת טנאקון, הלך לבדו ושחה במים. הפרקליטות טוענת כי לאחר זמן מה בו טנאקון התבונן בו שוחה, הוא הסיר ממנו את מבטו ואז, מבלי שהבחין בכך החולה טבע.

הגבר הוצא מהמים על ידי אנשים שהיו בחוף. שני מצילים, תושבי פרדיס, החלו לבצע בו פעולות החייאה ומכתב האישום עולה כי רק בשלב מסוים הגיע טנאקון למקום. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע באיש פעולות החייאה במשך 50 דקות. בסופן, הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה, תוך פעולות החייאה, כשהוא במצב לא יציב. בבית החולים הועבר לחדר הלם כשהוא מחוסר הכרה ומונשם ומשם ליחידה לטיפול נמרץ. לאחר שישה ימים בטיפול נמרץ, ב-31 ליולי, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

תחנת המשטרה בזכרון יעקב תחקרה את האירוע. עורך הדין ניב ישי, המייצג את טנאקון מטעם הסניגוריה הציבורית טוען, כי אחד ממחדלי החקירה הוא שנחקר לא בשפה שהוא מבין. המטפל הודה בחקירותיו שלא השגיח כל העת על החולה והוא מואשם כי לא מנע ממנו להיכנס לים, וכי לא נקט בכל אמצעי למנוע ממנו לעשות זאת. התביעה טוענת כי הוא אף לא הסב את תשומת לבם של המצילים או של אנשים אחרים שהיו בחוף, ולא ביקש מהם לסייע לו למנוע ממנו להיכנס לים. עוד טוענת הטביעה כי הוא לא עמד קרוב אליו, לא עקב אחריו באופן צמוד, הסיר את מבטו מהמנוח ולא נתן את דעתו למעשיו במשך פרק הזמן בו טבע.

במקביל להגשת כתב האישום, הסכימה הפרקליטות כי אג'יט טנאקון מודיסלאנגה ישוחרר, תוך שהשופטת רקפת סגל מוהר הוציאה נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ ואסרה עליו לעבוד עם קשישים או חסרי ישע. דיון נוסף בעניין ייתקיים בסוף פברואר, בסיוע מתורגמן לשפה הסינגהלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully