וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חוק נגד טרור: ארה"ב מפסיקה את הסיוע הביטחוני לפלסטינים

הסוכנות האמריקנית הממונה על סיוע חוץ תפסיק את תשלום מיליוני הדולרים לכוחות הביטחון הפלסטיניים בעקבות חוק חדש החושף מדינות שנתמכות על ידי ארה"ב לתביעות. דוברו של אבו מאזן: "הפסקת הסיוע תיצור אווירה שלילית ותגביר את אי היציבות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) הפסיקה את כל הסיוע לפלסטינים ביהודה ושומרון ברצועת עזה - כך הודיעו היום (שישי) גורמים רשמיים בארצות הברית. הסוכנות, ארגון ממשלתי אמריקני הממונה על סיוע החוץ שמושיטה ארצות הברית למדינות שונות בעולם, תפסיק את תשלום 60 מיליון הדולרים מדי שנה לכוחות הביטחון הפלסטיניים, הפועלים בתיאום עם כוחות הביטחון הישראליים.

הפסקת הסיוע מתבצעת בעקבות חקיקה חדשה בארצות הברית, שחושפת כל מדינה שזוכה לסיוע אמריקני לתביעות אם הן מעורבות במעשי טרור. הרשות הפלסטינית סירבה להמשיך לקבל את התשלום מחשש שתיחשף לתביעות פוטנציאליות, אף שהיא דוחה את טענות ישראל על כך שהיא מעודדת טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
אולטימטום של חצי שנה: ארה"ב החלה בפרישה מהסכם הגרעין עם רוסיה
"כמעט נגמר באסון": רכבים הוצתו ביבנאל - השכנה חולצה ברגע האחרון

כוחות הביטחון הפלסטיניים לפני הגעת הפטריארך האורתודכסי לבית לחם ב-6 בינואר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון הפלסטיניים/רויטרס

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר כי "להפסקת הסיוע לאנשינו, שכוללת מגזרים קריטיים כמו בריאות וחינוך, תהיה השפעה שלילית על כולנו. היא תיצור אווירה שלילית ותגביר את אי היציבות".

בשנה שעברה וושינגטון הפסיקה מימון מיליוני דולרים שניתנו כסיוע לרשות הפלסטינית, בין היתר לצורך פרויקטים הומניטריים באונר"א ובבתי החולים הפלסטיניים במזרח ירושלים. צעדים אלה נעשו כחלק מהלחץ שמפעיל ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ על הרשות לחדש את שיחות השלום עם ישראל. בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי לדברי שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, תכנית השלום של טראמפ תוצג אחרי הבחירות - אבל עוד לפני הרכבת הממשלה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully