וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט נגמר באסון": רכבים הוצתו ביבנאל - השכנה חולצה ברגע האחרון

1.2.2019 / 19:12

מסיבות שעדיין נחקרות הוצתו רכבים חשמליים המשמשים לעסק טיולים במושבה, בטרם האש נתפסה בגג הבית הסמוך שבו מתגוררת זיו חיון בת ה-76. "השכנים פרצו לבית דרך החלון וחילצו אותה מהבית לפני שהאש אחזה בחדרים", סיפרה בתה. נער בן 17 נעצר בחשד למעשה

.

הצתת רכבים ביבנאל כמעט הסתיימה אמש (חמישי) במותה של אישה מבוגרת, שחולצה מביתה הבוער ברגע האחרון. בעקבות ההצתה, שגרמו לנזקים כבדים לביתה ולבית שכנה, המשטרה עצרה נער בן 17 החשוד במעשה.

בסביבות השעה 21:45 בערב, בשכונת הגורן שבמושבה יבנאל, הוצתו כמה רכבים חשמליים המשמשים את מנחם צ'רטקוב בעסק הטיולים שלו. בני המשפחה חגגו באותה השעה בר מצווה לאחד מבניהם בטבריה. האש התפשטה במהירות מהרכבים לבית המשפחה וממנה דילגה לגג הבית הסמוך, שבו מתגוררת זיוה חיון בת ה-76.

עוד בוואלה! NEWS:
אולטימטום של חצי שנה: ארה"ב החלה בפרישה מהסכם הגרעין עם רוסיה
שעת הדמדומים של נתניהו: היועמ"ש עלה על התכסיס הנואש
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול עזה; הכבישים באזור נחסמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק כבד. ביתה של זיוה חיון שנשרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתה של חיון, יעל שמואלי, סיפרה לוואלה! NEWS כי "חברת המשפחה עברה בדיוק ליד הרחוב והבחינה בעשן. היא התקרבה וראתה שגג ביתה של אמי בוער. היא הזעיקה אנשים שהיו בסמוך והם החלו לדפוק על דלת הבית של אמי".

אלא שחיון, לדברי בתה, סירבה לפתוח את הדלת. "היא חשבה שמדובר בפורצים וחששה לפתוח", הסבירה. "היא עדיין לא הבינה שגג הבית שלה בוער. השכנים פרצו לבית דרך החלון וחילצו אותה מהבית לפני שהאש אחזה בחדרים".

חילוצה של זיוה נעשה תוך סיכון חיים, רגעים לפני שנפגעה מהאש. בעקבות ההצתה נגרמו נזקים כבדים לשני הבתים והרכבים החשמליים נהרסו לחלוטין. שני הבתים שנשרפו, כמו גם הרכבים החשמליים, היו ללא ביטוח, וביבנאל החלו במבצע לאיסוף תרומות כדי לסייע לשתי המשפחות להתמודד עם הנזק הכבד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עוד תמונה של ביתה השרוף של זיוה חיון ביבנאל. נשרף לאחר שבית השכנים הוצת. יעל שמואלי, אתר רשמי
ביתה של זיו חיון שנשרף ביבנאל (צילום: יעל שמואלי)/אתר רשמי, יעל שמואלי

"אבא שלי נפטר לפני 11 חודשים ואימא היתה לבד בבית. זה יכול היה להיגמר באסון נוראי", סיפרה שמואלי. "שכניה, שהיו היעד לפגיעה, הם משפחה נפלאה שנמצאת אתה בקשרים טובים. לא ברור לי מי רצה לפגוע בהם".

היא סיפרה כי אמה היא ניצולת שואה שהגיעה ליבנאל לפני כ-65 שנה עם בן זוגה. אחרי שהתגוררו כמה שנים במעברה, בנו את ביתם במושבה. "כאן גדלנו. זה בית ילדותי", אמרה. "זו היה יישוב נפלא. ממש כואב לי לראות שהפשע והאלימות הגיעו הנה. אנשים מוכנים לגרום לנזקים ולהצית אש, אפילו במחיר של חיי אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית שנשרף ביבנאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאן הגענו?" הוסיפה שמואלי. "הרשויות חייבות להתעורר לפני שיקרה אסון. זה פשוט לא נורמלי. לאן הגיעה המושבה השקטה?".

במחוז הצפוני של המשטרה אמרו היום כי "הרקע לאירוע פלילי. חוקרי משטרת ישראל בשיתוף חוקר דליקות מכיבוי והצלה אספו ממצאים ופתחו בחקירה. במסגרת החקירה נעצר בשעות הלילה חשוד אשר מעצרו הוארך היום בשלושה ימים, בבית משפט השלום בטבריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully