וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות 2020: הסנאטור קורי בוקר מצטרף למרוץ הדמוקרטי

נציג מדינת ניו ג'רזי הכריז כי הוא יתמודד בפריימריז על הזכות לנסות ולרשת את טראמפ, אולם הוא יצטרך לגבור על שורה ארוכה של יריבים. הודעתו מגיעה ביום הראשון של חודש ההיסטוריה השחורה והצהיר כי יפעל "למען אחדות אמריקנית בעידן של מחלוקות פוליטיות עמוקות"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הסנאטור הדמוקרטי קורי בוקר הודיע היום (שישי) על ריצתו לנשיאות ב-2020. בסרטון שפרסם לתומכיו, הכריז הסנאטור מניו ג'רזי על הצטרפותו למרוץ העמוס במועמדים וקרא ל"אחדות אמריקנית בעידן של מחלוקות פוליטיות עמוקות".

"אני מאמין שנוכל לבנות מדינה שבה אף אחד לא נשכח מאחור", אמר בסרטון שהעלה. הוא הוסיף כי הוא יתמקד ביצירת מקומות עבודה טובים ובהנהגת רפורמה במערכת אכיפת החוק. הודעתו מגיעה ביום הראשון של חודש ההיסטוריה השחורה, תוך שהוא מדגיש בעיות הקשורות לאפליה גזעית ברשתות החברתיות. כחלק מהמסר המאחד שהעביר, אמר בוקר כי הוא לא מתמודד בשביל לפלג: "זה מה שאנחנו צריכים לעשות במדינה הזאת. לחבר אנשים יחד".

הפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית יהיו צפופים במיוחד, כולל שלושה סנאטורים דמוקרטים נוספים, כששלושה נוספים עשויים להצטרף בקרוב. עוד באוקטובר ביקר הסנאטור בן ה-49 באייווה ובניו המפשיר, שתי מדינות שבהן מתחילה עונת הפריימריז, ובכך אותת על כוונותיו להתמודד מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
המרוץ נעשה צפוף: סנאטורית דמוקרטית נוספת הודיעה שתתמודד לנשיאות ארה"ב
נכד למהגרת ממקסיקו ושר לשעבר תחת אובמה: המועמד הדמוקרטי החדש
לחמה בעיראק ונפגשה עם אסד: חברת הקונגרס הדמוקרטית שתרוץ לנשיאות

הסנאטור קורי בוקר, ינואר 2019. רויטרס
נכנס למרוץ צפוף. בוקר/רויטרס

הוא היה בעבר ראש עיריית ניוארק. הוא ניצח בבחירות מיוחדות לסנאט ב-2013 ובכהונה מלאה ב-2014. הוא יוכל להתמודד במקביל גם לכהונה שנייה בסנאט ב-2020 בזכות חוק שחתם מושל ניו ג'רזי בנובמבר.

בנוסף לבוקר, על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות מתמודדים גם הסנאטורית קמאלה האריס, אליזבת וורן וקירסטן ג'יליברנד. גם חוליאן קסטרו, דמוקרטי מטקסס שכיהן בעבר כשר השיכון בממשל אובמה, הכריז על מועמדותו, ואליו הצטרף ראש העיר סאות' בנד באינדיאנה, פיט בוטיג'יג, שינסה להיות הנשיא ההומו המוצהר הראשון בתולדות ארצות הברית. שמות נוספים שעומדים על הפרק הם של הסנאטור ברני סנדרס שהפסיד להילרי קלינטון בבחירות הקודמות וכן בטו או'רורק, חבר קונגרס דמוקרטי לשעבר שהפסיד במרוץ לסנאט בטקסס.

(עדכון ראשון: 14:34)

  • עוד באותו נושא:
  • קורי בוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully