וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 8 חודשים: הוקמה ממשלה חדשה בלבנון, חיזבאללה הגדיל את כוחו

31.1.2019 / 20:03

ההכרזה על הקמת הממשלה בראשות סעד אל-חרירי הגיעה לאחר שהוחלט כי חיזבאללה יקבל לידיו את תיק הבריאות. השליטה על התיק הקשתה על הרכבת הממשלה מאז בחירות במאי אשתקד. ראש הממשלה התחייב לבצע רפורמות שיסייעו בפתרון המשבר הכלכלי במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הנשיאות בלבנון הודיעה הערב (חמישי) על הקמתה של ממשלה חדשה בהנהגת ראש הממשלה סעד אל-חרירי. חיזבאללה יקבל לידיו את תיק הבריאות, שהשליטה עליו הקשתה על הרכבת הממשלה מאז הבחירות האחרונות בחודש מאי. ארגון הטרור השיעי התעקש לקבל אותו לידיו כדי לשקף את הישגיו בבחירות.

חרירי אמר הערב כי "כל אזרחי לבנון חיים בחשש לגבי המצב הכלכלי. אנחנו עומדים בפני אתגרים כלכליים ופיננסיים". זאת תהיה הממשלה השלישית בהנהגת חרירי, שזוכה לתמיכת המערב. ראש הממשלה התחייב לבצע רפורמות כלכליות שנדרשות לפתרון המשבר במדינה. גורם בכיר מסר כי עלי חסן חליל יישאר בתפקידו כשר האוצר.

"הזמן לטיפול במשככי כאבים הסתיים", הצהיר ראש הממשלה. "אף אחד לא יכול לקבור את ראשו בחול יותר. העניינים ברורים כשמש. כל הבעיות ידועות והסיבות לשחיתות, לבזבוז ולניהול הלקוי ידועות גם הן".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: נסראללה במבוכה בגלל מגן צפוני והמצוקה הכספית שלו
נסראללה שובר שתיקה: "ייתכן שיש מנהרות שלא נחשפו"
"רחובות הכפר כילא התמלאו בבטון": מבצע "מגן צפוני" מתקרב לקיצו

נשיא לבנון, מישל עאון וראש ממשלת לבנון, סעד אל - חרירי, במהלך פגישה לקרא תהכרזה על ממשלה חדשה בארמון הנשיאות בעבדא 31 בינואר 2019. רויטרס
נשיא לבנון מישל עאון וראש הממשלה חרירי, הערב/רויטרס

רוב האשמה לעיכוב הקמת הממשלה החדשה הוטלה על כתפי חיזבאללה, שהתחזק בבחירות ודרש שהישגיו ישתקפו בקואליציה. התעקשותו גרמה למתח גם עם הנשיא מישל עאון, הנחשב לבעל ברית של המפלגה השיעית. למפלגה, יחד עם מחוקקים עצמאיים ממחנה "8 במרץ" שלה, יש יותר מ-70 חברי פרלמנט מתוך 128 בסך הכול.

מתנגדי חיזבאללה סבורים כי הגברת הלחץ האמריקני על איראן היא זו שאחראית להקשחת העמדות של חסן נסראללה. תפקיד ראש הממשלה היה שמור לסונים, כמו גם חלק מ-30 חברי הממשלה, אך הארגון השיעי דחף להכניס את הסונים הנאמנים לו לממשלה.

עוד באותו נושא

חזבאללה מתעקש להגדיל את כוחו בממשלה ומוביל את לבנון למשבר חדש

לכתבה המלאה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אתר רשמי
הארגון בראשותו יקבל את תיק הבריאות. נסראללה, בשבוע שעבר/אתר רשמי

המשבר היה קרוב לפתרון בחודש נובמבר, כששתי המפלגות הנוצריות המרכזיות התפשרו על ייצוגן בממשלה, אך המחלוקת על הייצוג הסוני מנע חתימה על הסכם קואליציוני. חרירי, שסמכותו התערערה משמעותית מאז אפיזודת החטיפה הביזארית בערב הסעודית בנובמבר 2017, דחה את התנאים של חיזבאללה וזכה לתמיכתו של הנשיא עאון.

האחרון הביע את רצונו בראש ממשלה חזק, ולא מוחלש, ואמר כי חברי הפרלמנט הסונים הנתמכים על ידי חיזבאללה אינם נחשבים לגוש פוליטי ועל כן לא זכאים לדרוש יצוג בממשלה. לאחר שנועד עמם אמר כי אסור לחסוך שום מאמץ כדי לצאת מהמבוי הסתום מאחר שזהו "בזבוז זמן".

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully